۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳۵ درصد فضاهای شهری استان مناسب سازی شده است
کد خبر: ۲۱۶۹۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۵ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۳۵ درصد فضاهای شهری استان مناسب سازی شده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از مناسب سازی ۳۵ درصد فضاهای شهری استان خبر داد و گفت: مناسب سازی یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است.

۳۵ درصد فضاهای شهری استان مناسب سازی شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه)در نشست صمیمی با مدیرکل بنیاد شهید استان با اشاره به تسریع در روند فعالیت‌های کمیته مناسب سازی استان اظهار کرد: مناسب سازی شهری استان از ابتدای سال، رشد 5 درصدی داشته که این امر با همکاری استانداری و شهرداری صورت پذیرفته است .

وی افزود: ارزیابی ساختمان‌های اداری استان در سال گذشته انجام و وضعیت کنونی مناسب سازی ادارات به ارگان‌ها اعلام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان خواسته شده تا نسبت به برآورد هزینه بهسازی و رفع نواقص اماکن ساختمان‌های عمومی و اداری، جهت پیش بینی اعتبار در بودجه عمرانی سال جاری اقدام نمایند که تا کنون تنها 6 ارگان اعلام هزینه کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: مناسب سازی اماکن و معابر، ویژه جانبازان و معلولان نبوده و کلیه افراد سالمند، کودکان و زنان باردارجامعه را نیز شامل می‌شود .

باید بحث مناسب‌سازی به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد
وارثی با اشاره به اینکه مناسب سازی یکی از راهکارهای ارتقاء کیفیت زندگی برای کلیه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای معلولیت است، تاکید کرد: با توجه به رشد جمعیت سالمندی در سال‌های آینده، مناسب‌سازی فضاهای شهری استان بسیار مهم و ضروریست.

وی نقش همکاری‌های بین دستگاهی و استانداری در مناسب‌سازی فضای شهری را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید جدیت بحث مناسب‌سازی به صورت تخصصی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول در پایان اظهار کرد: امیداریم با تلاش‌های کمیته مناسب سازی استان همه آحاد جامعه قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کنند و از کلیه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.

غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین نیز دراین دیدار عنوان کرد: بنیاد شهید به سه هزار خانواده شهید، هفت هزار خانواده جانباز و 663 خانواده آزاده ارائه خدمت می‌کند .

وی در ادامه از راه اندازی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی خبر داد و گفت: فاز اول این مجتمع شامل سالن ورزشی و استخر از پیشرفت ۹۵ درصدی برخوردار است که با تامین اعتبار از سوی هیأت دولت در سفر به استان قزوین، در 22 اسفند ماه سالجاری همزمان با روز بزرگداشت شهدا به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: این مجتمع فقط ویژه جامعه هدف بنیاد نیست، بلکه تمامی افراد استان می‌توانند از امکانات موجود در آن به ویژه از امکانات توانبخشی استفاده کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان