۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رویکرد استکباری موجب کاهش قدرت و تضعیف جایگاه جهانی‌ آمریکا شده است
کد خبر: ۲۱۶۸۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۵ ساعت: ۷:۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل امور بین‌الملل:

رویکرد استکباری موجب کاهش قدرت و تضعیف جایگاه جهانی‌ آمریکا شده است

کارشناس مسائل امور بین‌الملل با اشاره به اینکه ترامپ در این انتخابات نماد مردم آمریکا بود، گفت: رویکرد استکباری موجب کاهش قدرت و تضعیف جایگاه جهانی‌ آمریکا شده است.

رویکرد استکباری موجب کاهش قدرت و تضعیف جایگاه جهانی‌ آمریکا شده است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حمیدرضا غلامزاده کارشناس امور بین‌الملل اظهار کرد: آمریکا نه تنها برای منطقه خاورمیانه بلکه برای کل جهان استراتژی خاصی قائل است چرا که خود را کدخدای دنیا می‌داند.

وی افزود: پیروزی جمهوری خواهان بر دموکرات‌ها در نبرد انتخاباتی آمریکا شاید سبب شود تا مواضع صریح‌تری را در منطقه اعمال کنند.

غلامرضازاده تاکید کرد: علی‌رغم اینکه صنایع نظامی این کشور وابسته به حزب جمهوری خواه است اما بعید به نظر می‌رسد که گزینه نظامی در دولت ترامپ جدی گرفته شود.

کارشناس مسائل امور بین‌الملل ادامه داد: شاید این امر دو دلیل عمده داشته باشد، اول اینکه جامعه آمریکا تاب و توان مواجهه با مسئله نظامی را ندارد و از طرفی شرایط و بحران اقتصادی حاکم بر آمریکا این اجازه را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه قدرت آمریکا در منطقه رو به افول است و این سقوط از زمان باراک اوباما شکل گرفته است، گفت: اگر نگاهی به سیاست خارجه آمریکا در چند سال اخیر بیندازیم، خواهیم دید که حضور این کشور در عرصه‌های بین المللی از جمله سوریه، بحرین، اوکراین و حتی تجزیه سودان هیچ دستاورد مهمی برای آن‌ها نداشته است.

این کارشناس تصریح کرد: به نفع آمریکاست که در منطقه خاورمیانه یک ثبات اقتصادی فراهم آورد اما از لحاظ سیاسی باید گفت؛ اگر آشوب در این منطقه حاکم باشد سبب می‌شود تا ایران با مشکلات منطقه به ناچار درگیر شود.

غلامرضا زاده خاطرنشان کرد: آمریکا همواره برای ایجاد بحران در منطقه تلاش می‌کند تا کشورهایی که بالقوه می‌توانستند برای اسرائیل مشکل ساز باشند را با مشکلات داخلی سرگرم کند.

کارشناس امور بین‌الملل توضیح داد: نتیجه این اقدام آمریکا تا اندازه‌ای او را منفور کرد که دیگر نمی‌تواند در منطقه نقش مهم نظامی داشته باشد و این اتفاق اثرات منفی برای آمریکا در پی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ در این انتخابات نماد مردم آمریکا بود ؛تاکید کرد: مردم کسی را انتخاب کردند که از مشکلات ساده آنان سخن گفت و خود را پشت قدرت گذشتگانش یا نهادهای دیگر پنهان نکرد؛ اگر افکار عمومی را به عنوان شاکله جامعه مدنی و دموکراسی بدانیم پس مردم جایگاه مهمی دارند.

غلامرضا زاده در پایان ابرازکرد: این سطح از مناظرات نشان داد که نه تنها قدرت نرم آمریکا در منطقه کاهش یافته بلکه آمریکا دیگر توان اثر بخشی و الگو دهی به سایر کشورها را ندارد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان