۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین باید از سرپوش گذاشتن روی مسائل مربوط به سلامت جنسی دانش‌آموزان جلوگیری کرد
کد خبر: ۲۱۶۸۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۴ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

باید از سرپوش گذاشتن روی مسائل مربوط به سلامت جنسی دانش‌آموزان جلوگیری کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت توجه به سلامت جنسی دانش‌آموزان عنوان کرد: وجود فضای ناسالم در شبکه‌های مجازی به تهدیدی جدی تبدیل شده بنابراین باید از سرپوش گذاشتن و عدم پرداخت به سلامت جنسی دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

باید از سرپوش گذاشتن روی مسائل مربوط به سلامت جنسی دانش‌آموزان جلوگیری کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت قزوین و جمعی دیگر از مسئولین در سالن جلسات این اداره کل قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: لازم است تا در مورد سلامت مدارس شبانه‌روزی به ویژه مدارس شبانه روزی دخترانه توجه جدی ای صورت بگیرد.

وی افزود: دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی از محیط خانواده دور بوده و در شرایط حساسی از نظر سلامت جسمی و روحی و سایر ابعاد سلامتی قرار دارند لذا نیاز به پیگیری و توجه خاصی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت توجه جدی به سلامت جنسی دانش‌آموزان به ویژه مقطع متوسطه دوم عنوان کرد: وجود فضای ناسالم در شبکه‌های مجازی به تهدیدی جدی برای دانش‌آموزان تبدیل شده که می‌تواند آثار سوئی بر تحصیل و امور تربیتی دانش‌آموزان بگذارد بنابراین باید از سرپوش گذاشتن و عدم پرداخت به سلامت جنسی دانش‌آموزان جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سطح سواد سلامت در میان دانش‌آموزان و همکاران آموزش و پرورش در سطح ضعیفی قرار دارد از این رو باید با توانمندسازی همکاران در حوزه سلامت اقدامات مطلوبی انجام شود چراکه آثار مثبت آن متوجه دانش‌آموزان می‌شود.

در ادامه عین‌اله صادقی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های اداره سلامت برای حفظ و ارتقاء سلامت دانش‌آموزان اظهار کرد: برنامه آموزش و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر برای 126750 دانش‌آموز استان در سال گذشته انجام شد و همه مدارس روستانی نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی افزود: در مورد آموزش همسالان، بهداشت یاران پیشگام سلامت نیز فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته است به طوریکه 16140 بهداشت یار در قالب 468 واحد آموزش ابتدایی شهری و روستایی و متوسطه اول شهری که شامل 468 مدرسه با آمار دانش‌آموزی 95411 نفر در این طرح شرکت داشتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: آموزش همسالان سفیران سلامت نیز برای بیش از 10 هزار دانش‌آموز از 72 مدرسه سطح استان انجام شد که شامل 7060 دانش‌آموز دختر از 52 مدرسه و 3074 دانش‌آموز پسر از 20 مدرسه پسرانه تحت پوشش این طرح بودند.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش سفیران سلامت و جلسات آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان از جمله برنامه‌هایی هستند که با همکاری معاونت بهداشتی علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
صادقی عنوان کرد: دوره آموزش ضمن خدمت برای سفیران سلامت از دیگر برنامه‌هایی است که برای 248 نفر با احتساب 1984 نفر ساعت اجرا شد.

صادقی در پایان گفت: برگزاری دوره آموزشی ارتقاء سلامت دوران نوجوانی برای مدارس شبانه روزی شامل 7 مدرسه شانه روزی استان انجام شد که در این طرح 3 مدرسه مقطع متوسطه اول و 4 مدرسه متوسطه دوم در ناحیه یک قزوین، الموت غربی و اسفرورین با 971 دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان