۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین پیگیری‌ها برای احداث پل عابر پیاده در منطقه نوروزیان نتیجه نداشته است
کد خبر: ۲۱۶۸۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۳ ↗ لینک کوتاه

ترس و دلهره برای عبور از خیابان؛

پیگیری‌ها برای احداث پل عابر پیاده در منطقه نوروزیان نتیجه نداشته است

روزانه میزان قابل توجهی تردد در خیابان نوروزیان قزوین انجام می‌شود که نبود پل عابر در این خیابان باعث شده است تا شهروندان جهت عبور از عرض خیابان با مشکلات فراوانی روبرو باشند.

پیگیری‌ها برای احداث پل عابر پیاده در منطقه نوروزیان نتیجه نداشته است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، رانندگی در خیابان‌های شلوغ و پرتردد در شهرهای کوچک و بزرگ همواره با مشکلاتی همراه بوده که با وجود تمام قوانین و مقرارت مربوط به عابرین و سواران، همچنان با بی‌توجهی برخی‌ها نادید گرفته می‌شود.

طبق آمار به دست آمده و با توجه به وجود مراکز آموزشی و دولتی عدیده، روزانه میزان قابل توجهی تردد در خیابان نوروزیان قزوین انجام می‌شود که نبود پل عابر در این خیابان باعث شده است تا شهروندان جهت عبور از عرض خیابان با مشکلات فراوانی روبرو باشند.

عبور از عرض خیابانی شلوغ و بدون پل عابر پیاده، یکی از مهم‌ترین مشکلات عمده ساکنین خیابان نوروزیان است که پیگیرهایشان در این زمینه راه به جایی نیافته است.

با توجه به تماس‌های مکرر مردمی، به منظور بررسی مشکلات اهالی این منطقه به گفت‌وگو با شهروندان پرداخته‌ایم. 

مرادی معاون مدرسه پسرانه رشادت با اشاره به تعدد مدارس در دو طرف این خیابان اظهار کرد: پیش‌تر در جلسه شورای انجمن‌ها که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش برگزار شد موضوع احداث عابر پیاده در خیابان نوروزیان را مطرح کردیم که حاصلی نداشت.

وی با توجه به اینکه علت مشخصی برای رسیدگی نکردن به این موضوع وجود ندارد، افزود: یک سال پیش در انتهای نوروزیان پلی زده شد که شاید روزانه ۵۰ نفر هم از آن استفاده نکنند؛ در حالی که در این منطقه چندین مدرسه وجود دارد که دانش‌آموزان به ناچار باید از این خیابان عبور کنند و والدین نیز به دلیل سرعت بالای وسایل نقلیه یا باید خود فرزندان‌ را همراهی کرده و یا هزینه بالای سرویس را متقبل شوند.

معاون مدرسه رشادت با بیان اینکه قطعا عبور از خیابان مشکل تمام مدراس منطقه است، گفت: در حال حاضر اکثر دانش‌آموزان مدرسه ساکن بلوار پرستار و خیابان دانشگاه هستند؛ به ناچار با توجه به نزدیکی مدرسه با منزل امکان استفاده از سرویس مدارس نیست؛ به همین دلیل روزانه یکی از والدین به نوبت وظیفه عبور آن‌ها بچه‌ها از خیابان را بر عهده می‌گیرند.

سرعت‌گیر تاثیر چندانی در کاهش سرعت اتومبیل‌ها در این خیابان ندارد
خانم مسن ساکن منطقه نوروزیان عنوان کرد: عبور از این خیابان نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای خود ما که سن و سالی داریم سخت و ترسناک است؛ به ویژه اوایل صبح که خیابان بسیار شلوغ می‌شود و اگر پلی در این منطقه که مناسب حال افراد مسن و دارای پله برقی باشد احداث شود؛ صددرصد مردم استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این خیابان تصادفات بسیاری رخ می‌دهد، ابراز کرد: ماه رمضان ۲ سال پیش یکی از دوستانم که برای خرید به آن سوی خیابان رفته بود با ماشینی تصادف کرد که تا یک سال در بستر بود.

این خانم مسن اضافه کرد: تا به حال پیگیر موضوع نشدم اما مدرسه رشادت دو سال پیش درخواستی دادند و والدین نیز آن را امضا کردند اما ظاهرا نتیجه‌ای نداشته است.

وی در ادامه گفت: نمی‌دانم این بودجه‌های شهری در کجا هزینه می‌شود که نتایج آن را نمی‌بینیم؛ گاهی هم پل عابر پیاده نصب می‌کنند اما پله‌های آن برقی نیست و آن‌هایی هم که پله برقی دارد یا خراب است یا همیشه خاموش!

یکی از فروشندگان خانم منطقه نوروزیان با بیان اینکه نصب سرعت‌گیر تاثیر چندانی در کاهش سرعت اتومبیل‌ها در این خیابان ندارد، خاطرنشان کرد: باید شهرداری به این موضوع رسیدگی کند چه بسا وجود پل عابر در چنین خیابان‌هایی به ویژه در شب که دید رانندگان کاهش می‌یابد به شدت مورد نیاز است.

خانم مسن دیگری در ادامه تصریح کرد: ما که بچه کوچک نداریم؛ اما خودمان هم برای عبور از خیابان دلهره زیادی داریم چرا که تاکنون حوادث بسیاری در این خیابان اتفاق افتاده که امیدوارم با نصب پل و استفاده از آن این اتفاقات کاهش یابد.

یکی دیگر از کسبه‌های خیابان نوروزیان با اشاره به اینکه این موضوع علاوه بر رسیدگی مسئولین نیازمند فرهنگ سازی است، بیان کرد: سرعت اتومبیل‌ها در این خیابان برای بزرگراه‌ها و کمربندی‌ها مناسب بوده نه در داخل شهر که خرابی سرعت گیر و شیب زمین دلیلی بر افزایش سرعت و مشکلات پس از آن در این خیابان شده است؛ شورای شهر مشکلات مردم این منطقه را در اولویت قرار دهند.

امیدواریم با رسیدگی مسئولین و نهادینه شدن قوانین راهنمایی و رانندگی دیگر شاهد تصادفات و آسیب‌های مالی و جانی شهروندان نباشیم.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان