۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین قاتل پای چوبه دار بخشیده شد
کد خبر: ۲۱۶۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۳ ساعت: ۱۱:۳۳ ↗ لینک کوتاه

با بخشش اولیای دم؛

قاتل پای چوبه دار بخشیده شد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قاتلی که پس از سه سال از وقوع قتل به قصاص محکوم شده بود با تلاش مسئولان قضایی و دست اندرکاران بخش مصالحه قتل شورای حل اختلاف، در پای چوبه دار بخشیده شد.

قاتل پای چوبه دار بخشیده شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در جلسه این اداره اظهار کرد: ساعت‌های پایانی 11 خرداد سال 92 بود که مأموران انتظامی شهر قزوین از وقوع درگیری و انتقال مجروح به بیمارستان مطلع شدند و در تحقیقات اولیه دریافتند که دو جوان 23 و 26 ساله با هم درگیر شده و یکی از آنها دیگری را با ضربه چاقو به شدت مجروح کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی از سوی مأموران انتظامی و مسئولان قضایی انجام شد و پیگیری ها دنبال شد و متهم به قتل که در زمان قتل 23 سال سن بیشتر نداشت اظهارداشت که در حال بازی والیبال بودند که مقتول با موتور نزد آنها آمده و وی را صدا می‌زند و آن دو در گفتگوی کوتاهی که با هم داشتند، کارشان به مجادله منجر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: جروبحث این دو جوان به درگیری و چاقوکشی انجامیده و هر دو زخمی می‌شوند و مقتول محل را با موتور ترک می‌کند ولی در فاصله کوتاهی نقش بر زمین می‌شود که به بیمارستان انتقال داده می‌شود.

وی افزود: براساس نظر تخصصی پزشکی قانونی علت فوت پارگی قلب و خونریزی داخلی اعلام کرد که برهمین اساس و سایر اعترافات متهم پرونده تکمیل و کیفرخواست وی صادر شد که در نهایت دادگاه کیفری بعد از بررسی‌ها و استماع شکایت اولیای دم مستند به بند الف ماده 290 و مواد 141، 172، 351، 381 و 417 به قصاص نفس در زندان مرکزی قزوین محکوم کرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: مقدمات اجرای رأی صادره براساس تأیید دیوان عالی کشور فراهم شد و در این میان براساس اصل مصالحه و سازش که یکی از مسائل مورد تأکید در دین ماست، پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان قضایی و واحد صلح و سازش شورای حل اختلاف استان مورد تأکید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تلاش‌های انجام شده در آخرین لحظات اجرای حکم و به نام حضرت علی اکبر(ع) به ثمر نشست و اولیای دم با بزرگواری و به قداست ایام پیش رو حسینی، قاتل را در پای چوبه دار مورد بخشش قرار دادند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: امروز خانواده‌ها موضوع صبر، خویشتنداری و کنترل خشم را در میان اعضای خانواده آموزش دهند چراکه حوادثی از این دست تنها نتیجه لحظه‌ای غفلت است که طرفین در بروز عکس العمل از خود داشته اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان