۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در شهرصنعتی البرز
کد خبر: ۲۱۶۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۳ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

با تاسیس شرکت صوری رخ داد؛

کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در شهرصنعتی البرز

کلاهبرداری اغلب از اهالی و ساکنین شهرهای کرج و تهران هستند که با راه‌اندازی شرکت‌های صوری در شهرصنعتی البرز اقدام به کلاهبرداری کردند.

کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در شهرصنعتی البرز
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، هفته گذاشته از طریق صداوسیما خبری منتشر شد با این موضوع که پرونده ای با موضوع کلاهبرداری سازمان یافته به میزان ۶۰ میلیارد ریال در دادگستری شهرستان البرز در حال رسیدگی است.

با بررسی‌های اولیه اطلاعاتی بدست آمد که قاضی رسیدگی کننده به پرونده کلاهبرداری مومنی دادیار شعبه اول دادسرای البرز است و این پرونده ۱۰ متهم دارد که با وکالت جعفری آشتیانی از تهران و مرتضوی از قزوین در حال رسیدگی می‎باشد.

گفتنی است این پرونده ۳۰ نفر شاکی خصوصی دارد که وکالت شکات را ابوالفضل طاهریان از قزوین عهده‌دار است.

به گفته یک منبع آگاه متهمین این پرونده کلاهبرداری اغلب از اهالی و ساکنین شهرهای کرج و تهران هستند که با راه‌اندازی شرکت‌های صوری در شهرصنعتی البرز و واریز وجوه و کسب اعتبار از بانک سپه اقدام به خرید اقلامی چون شمش آلومینیوم و چدن، کاشی، سرامیک، پکیج، موادغذایی از شکات می‌کردند و در مقابل چک پرداخت شده است که بعد از خرید اجناس و به هنگام سررسید موعد چک‌ها دفتر شرکت را تعطیل و متواری شده‌اند.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ندای البرز گفت: شکات این پرونده کلاهبرداری که بیشتر از استان‌های تهران، اصفهان، شهرکرد، خراسان رضوی و یزد هستند سریعا به دادسرای شهرستان البرز مراجعه و شکایت خود را مطرح می‌کنند که با اقدامات لازم مسئولان قضایی شهرستان و اداره آگاهی استان طی یک عملیات تعقیب و گریز اکثر متهمین ظرف مدت چند روز در شهرهای شهریار و ملارد دستگیر شده و هم اکنون نیز در بازداشت به سر می‌برند.

وی در ادامه افزود: البته تعدادی از متهمان پرونده هم اکنون متواری هستند که تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

گفتنی است؛ متهمان این پرونده چندین سال است که با همین روش در شهرهای مختلف اقدام به کلاهبرداری کلان کرده‌اند که بعد از آن متواری یا به طرز عجیبی تبرئه شده اند که جا دارد از مسئولان قضایی شهرستان البرز به خصوص دادستان و دادیار محترم رسیدگی کننده و ریاست محترم دادگستری البرز تقدیر و تشکر کرد.

همچنین به علت محرمانه بودن جزئیات پرونده فعلا اطلاعت بیشتری در دسترس نبود.
انتهای پیام/2002
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان