۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین روسیه سفیر آمریکا را ممنوع الورود کرد
کد خبر: ۲۱۶۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۳ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در واکنش به تحریم‌های آمریکاعلیه روسیه؛

روسیه سفیر آمریکا را ممنوع الورود کرد

سفیر سابق آمریکا در مسکو در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از ورود به خاک روسیه منع شد.

روسیه سفیر آمریکا را ممنوع الورود کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مایکل مک فال سفیر سابق آمریکا در مسکو و منابع آگاه وزارت خارجه روسیه اعلام کردند که سفیر سابق آمریکا در مسکو اجازه ورود به خاک روسیه را ندارد.

روسیه در واکنش به تحریم‌های آمریکا، ورود برخی از مقام‌های رسمی این کشور را ممنوع کرده است. آمریکا نیز مانع از ورود برخی مقام‌های روسی به خاک خود شده است.

مک فال که طی  سالهای 2012 تا 2014 میلادی سفیر آمریکا در مسکو بوده است، اعلام کرد: زمانی متوجه ممنوع الورود بودن به روسیه شدم که درخواست ویزای سفر به روسیه را ارائه کردم.

وی افزود: من صدها دوست در روسیه دارم. من واقعا متاسف هستم که این تحریم‌ها برقراری رابطه بین افراد را سخت تر کرده است. تا آنجایی که می دانم، جورج کینان آخرین سفیر آمریکا در شوروی سابق از سفر به روسیه محروم شده بود.

وزارت خارجه روسیه رسما مساله ممنوع الورود بودن مک فال را تایید نکرده است ولی منابع آگاه وزارت خارجه روسیه اعلام کرده‌اند که مک فال در سال 2014 به فهرست افراد تحریم شده، اضافه شده است.

یک منبع آگاه وزارت خارجه روسیه به ریانوستی گفت: مک فال به خاطر حمایت از اوباما از سفر به روسیه منع نشده است بلکه به خاطر مشارکت فعال در تخریب روابط دوجانبه و انجام لابی در حمایت از کمپین فشار بر روسیه، از سفر به خاک این کشور منع شده است.



انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان