۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آوازخوانی یک خانم در جلسه آموزش‌وپرورش خلاف عرف‌وشرع است/ دولت پاسخگوی اختلاس صندوق فرهنگیان باشد
کد خبر: ۲۱۶۸۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۳ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه آبیک:

آوازخوانی یک خانم در جلسه آموزش‌وپرورش خلاف عرف‌وشرع است/ دولت پاسخگوی اختلاس صندوق فرهنگیان باشد

امام جمعه آبیک ضمن تاییدصحت خبر آوازخوانی یک خانم در جلسه آموزش و پرورش آبیک گفت: در شأن یک معلم که وظیفه تربیت و تعلیم فرزندان ما در یک جامعه اسلامی را دارد نیست که چنین حرکت زننده‌ای انجام دهد.

 آوازخوانی یک خانم در جلسه آموزش‌وپرورش خلاف عرف‌وشرع است/ دولت پاسخگوی اختلاس صندوق فرهنگیان باشد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، نقش آفرینی زنان در ابعاد مختلف جامعه با توجه به استعداد و توانمندی‌هایی که دارند بر هیچ کس پوشیده نیست به طوری که امروز شاهد فعالیت‌های گسترده آن‌ها در اجتماع هستیم.

حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز گسترده‌تر شد و در واقع جایگاه ویژه‌ای در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیدا کرده است.

حال آنکه امروز شاهدیم بانوان جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مدیریت محیط خانه و خانواده در مشاغل مختلفی همچون پزشکی، هنر، معلمی، صنعت، کشاورزی و عرصه‌های ورزشی بین‌المللی موفقیت‌های چشمگیری را داشته‌اند.

در نظام مقدس انقلاب اسلامی، جایگاه زن به حدی است که یک روز را به پاس قدردانی از جنس مؤنث به وی اختصاص داده اند.

مقام معظم رهبری معتقد هستند:" اگر کسی با استناد به بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی محروم کند، از تلاش اقتصادی باز دارد یا از تلاش سیاسی و اجتماعی بی‏نصیب سازد، به خلاف حکم خدا عمل کرده است؛ زن هر چه می‏‌تواند، تلاش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کند، شرع مقدس، مانع نیست؛ البته چون از لحاظ جسمانی، ظریف‏تر از مرد است، لذا ضرورت‏هایی دارد. تحمیل کار سنگین بر زن، ظلم به زن است؛ اسلام این را توصیه نمی‌‎‏کند؛ چنان که منع هم نمی‏‌کند. البته از امام علی بن ابی‏طالب (علیه‏السلام) نقل است که فرمود: «زن گل است؛ قهرمان نیست. "

آزادی بی حد و مرز زنان در جامعه غربی شاید به ظاهر نشان‌دهنده برقراری عدالت بین زن و مرد باشد اما وقتی با تنش‌ها و افسردگی‌هایی که زنان غربی در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند مواجه می‌شویم، به نگاه ابزاری پنهان در پشت این آزادی بی حد و مرز پی خواهیم برد که تا چه اندازه جایگاه و نقش زنان را تنزل داده است.

اما از آنجایی که اسلام برای زنان جایگاه ویژه‌ای را قائل است لذا برای حضور و فعالیت او در جامعه قوانینی را در نظر گرفته که شاید در نگاه عده‌ای محدودیت باشد در حالی که نه تنها محدودیت نیست بلکه منزلت و قداست شخصیت زن در دین مبین اسلام را می‌رساند.

معلمی یکی از مشاغل ارزشمندی کشور است، بسیاری از بانوان ایرانی این مسوولیت خطیر را انتخاب و به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان که سرمایه‌های گرانبهای کشور هستند می‌پردازند.

نگاهی مختصر به احکام آوازخوانی زنان در اسلام
درباره حرمت آواز خواندن زن در قرآن آیه‌ای نیست، بلکه آیاتی وجود دارد که به طور کلی حرمت بعضی کارها را برای زنان بیان کرده مثل نگاه کردن، آشکار کردن زینت و… یا بعضی آیات که درباره حرمت اصل غنا و آواز خوانی بیان شده که آن را حرام می‌داند.

برخی آیات قرآن شامل آواز خواندن زن می‌شود که به چند آیه اشاره می کنیم:

۱ « و من الناس من یشترى لهو الحدیث لیضلّ عن سبیل اللّه بغیر علم و یتخذها هزواً اولئک لهم عذاب مُهین»؛
گروهى از مردم، خریدار سخنان بیهوده اند، تا به نادانى، مردم را از راه گمراه کنند و قرآن را به مسخره مى گیرند. بهره اینان، عذابى است خوار کننده.(سوره لقمان آیه۶)

در روایات صحیح، این آیه بر غنا و موسیقی تطبیق شده و وعده آتش بر آن‌ها داده است.

۲ «یَانِسَاءَ النَّبىِ‏ِّ لَسْتنُ‏َّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیْتنُ‏َّ فَلَا تخَْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِى فىِ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا»؛
اى همسران پیامبر، شما مانند هیچ یک از زنان [دیگر] نیستید، اگر سَرِ پروا دارید پس به ناز سخن مگویید تا آنکه در دلش بیمارى است طمع ورزد و گفتارى شایسته گویید.(سوره احزاب آیه ۳۲)

این آیه هر چند درباره زنان پیامبر(ص) است. اما توصیه‌ای که به آن‌ها می‌کند، شامل زنان دیگر نیز می شود؛ اینکه در گفتارشان با نامحرمان با نرمی سخن نگویند تا دیگران در آن‌ها طمع کنند و مسلما نهی از آواز خوانی نیز از این آیه به دست می آید.

بسیاری‌ از آوازهایی که بانوان در مجلسی می‌خوانند، عده‌ای‌ را در ارتکاب‌ گناه‌ بی‌اختیار می‌کند، این ‌نوع‌ آواز‌خوانی ‌حرام‌ است، پس این خوانندگی‌ که‌‌ اثر تضعیف‌ کننده‌ ایمان‌ و پروای‌ از گناه‌ را داشته‌ باشد، حرام‌ است.

آواز خوانی یک خانم فرهنگی قزوینی در جلسه آموزش و پرورش شهرستان آبیک
متاسفانه در روزهای اخیر خبری مبنی بر آوازخوانی یک خانم برای آموزش قسمتی از یک سرود در جلسه آموزش و پرورش شهرستان آبیک که متشکل از مردان و زنان بوده است در فضای مجازی منتشر شد.

خبرهای رسیده حکایت از این دارد که این خانم به منظور آموزش سرود در جلسه معاونان و مربیان اداره آموزش و پرورش آبیک که با حضور مشترک مردان و زنان برگزار شده بود، قسمتی از یک سرود را به صورت آواز برای حاضران تک‌خوانی می‌کند.

با توجه به شایعات مطرح شده در فضای مجازی، صحت خبر را از امام جمعه محترم شهرستان آبیک جویا شد.

حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه آبیک ضمن تایید صحت این خبر اظهار کرد: تک خوانی و آوازخوانی زنان در میان نامحرمان خلاف شرع و قانون است.

امام جمعه آبیک در ادامه گفت: در شأن یک معلم که وظیفه تربیت و تعلیم فرزندان ما در یک جامعه اسلامی را برعهده دارد نیست که چنین حرکت زننده‌ای انجام دهد.

موسوی با بیان اینکه آواز خوانی یک زن در مقابل مردان خلاف اسلام و شرع است، تصریح کرد: من با این حرکت قاطعانه مخالفت می‌کنم و این نه تنها نظر من بلکه نظر همه فقهای اسلام است.

وی در خصوص عملکرد آموزش و پرورش آبیک ابراز نارضایتی کرد و گفت: در ۱۳ آبان سال جاری و در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی متاسفانه در یکی از مدارس دخترانه این شهرستان وقتی دانش آموزان شعار “مرگ بر آمریکا” سر می‌دهند یکی از معلمان با لحنی زننده می‌گوید: خاک برسرتان باشد! چرا مرگ بر آمریکا می‌گویید؟! دیواری کوتاه‌تر از دیوار آمریکا پیدا نکردید؟! مگر آمریکا به شما چه کار کرده است؟!

امام جمعه آبیک افزود: چنین رفتاری نشان دهنده این است که برخی از معلمان ما به رسالت واقعی خود عمل نمی‌کنند و الگوی مناسبی برای فرزندان ما نیستند.

دولت پاسخگوی اختلاس صندوق فرهنگیان باشد
موسوی همچنین درباره اختلاس صورت گرفته در صندوق فرهنگیان عنوان کرد: آقایان می‌گویند اختلاسی در میان نبوده پس چرا باید ۸ هزار میلیارد تومان تنها به افراد معدودی تعلق بگیرد؟

وی ادامه داد: اگر مدعی هستند که این مبلغ معوقه بوده است پس چرا دولتمردان برای حل آن اقدامی نمی‌کنند؟

امام جمعه آبیک گفت: وقتی افرادی وام با مبالغ میلیاردی و با سود یک نیم درصد بگیرند که قصد باز گرداندن هم ندارند چه معنایی دارد؟ آیا چیزی جز اختلاس است؟

وی در پایان اذعان کرد: این آقایان حالا که می‌بینند در محضر ملت محکوم هستند، می‌گویند این مبالغ معوقه بوده است، چنین توجیهی قابل قبول نیست و دولت باید پاسخگو باشد.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان