۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین افزایش «فرار از درِ پشتی» در سال آخر دولت/ چرا آخوندی و روحانی مردم و دانشجویان را دور زدند؟
کد خبر: ۲۱۶۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۲ ساعت: ۱۹:۳ ↗ لینک کوتاه

کابینه راستگویان در دسترس نیست!

افزایش «فرار از درِ پشتی» در سال آخر دولت/ چرا آخوندی و روحانی مردم و دانشجویان را دور زدند؟

آنچه مشهود است تشدید فرار مقامات ارشد کابینه از پاسخگویی در سال آخر دولت یازدهم به روش های مختلف است؛ یکی از در پشتی فرار می کند؛ یکی اصلا خودش را به مراسم افتتاح یکی از مهم ترین پروژه های حوزه کاری اش دعوت نمی‌کند! یکی هم مراسم دیدار با دانشجویان را به بهانه سفر خارجی لغو می‌کند!

افزایش «فرار از درِ پشتی» در سال آخر دولت/ چرا آخوندی و روحانی مردم و دانشجویان را دور زدند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دو روز پیش، اعتراضات مردم معترض به بلاتکلیفی پروژه های مسکن مهر در نمایشگاه مطبوعات، رئیس کل بانک مرکزی را فراری داد تا جایی که او مجبور شد بازدید خود را نیمه کاره رها کند و با حمایت ماموران حراست از در پشتی نمایشگاه خارج شود.

معترضان متقاضیان مسکن مهر بودند که از سال 90 تاکنون 32 تا 42 میلیون تومان برای ساخت مسکن مهر پرداخت کرده اند اما نه تنها خبری از خانه نیست بلکه به آنها گفته شده که 10 تا 30 میلیون تومان دیگر باید واریز کنند.

این افراد جلوی ولی الله سیف را گرفتند و با سر دادن شعارها و نمایش پلاکاردهایی مانند "مسکن مهر ما کو"، "نزول‌خوار، نزول‌ده دشمن دین و قرآن"، "پول ما را نمی‌دهند"، "پول ما را دزدیدند" "مسکن ما را نمی‌دهند" رییس کل بانک مرکزی را مجبور به فرار کردند.

با این وجود، این نه اولین اعتراض متقاضیان مسکن مهر به مسئولان بود و نه اولین فرار یک مسئول دولت روحانی از دست معترضان.

بی شک، معترضان متقاضی مسکن مهر، بیش از هر مسئول دیگری به دنبال عباس آخوندی وزیر راه می گردند؛ مسئول مستقیم مسکن مهر که این پروژه را "مزخرف" نامیده و آن را "شلخته" توصیف کرده بود اما در رویارویی مستقیم با مردم هرگز دم به تله نداده و در واقع پیش از روبرو شدن با مردم دست به فرار زده است!

یکی از نمونه های اعتراضات مردم به آخوندی، چهارم مهرماه،  در حالی که آخوندی در ساختمان وزارت راه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس شرکت کرده بود، متقاضیان مسکن مهر پردیس جلوی ساختمان وزارت تجمع کرده بودند که ناگهان یکی از آنها خود را به داخل سالن رسانده و در حضور وزیر، شعارهای اعتراضی سر داد. اما سرنوشت او هم مشخص بود؛ فرد معترض توسط مسئولان تشریفات و حفاظت به بیرون سالن فرستاده شد.

یک ماه قبل از آن نیز، آخوندی خود ترجیح داد تا به مراسم افتتاح بخشی از پروژه های مسکن مهر پردیس نرود تا از رویارویی احتمالی با مردم معترض هم پرهیز شود. در مراسم مذکور، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پاسخ به اینکه قرار بود امروز وزیر راه برای افتتاح حاضر شود، هم بهانه ای تراشید و گفت: آخوندی جزو مدعوین افتتاح پروژه نبود و امروز وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیأت دولت حاضر خواهد شد!

اما به جز این فرار مقامات ارشد کابینه، فرار بزرگ در هفته های اخیر به نام خود رییس جمهور ثبت شده؛ حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران حاضر نشد و محمود نیلی، رییس دانشگاه تهران به بهانه سفر خارجی روحانی آن را توجیه کرد و البته وعده داد که روحانی پس از بازگشت به دانشگاه بیاید اما با گذشت نزدیک به دو ماه، این وعده هم بایگانی شد.
اما دلیل این فرار روحانی را شاید بتوان در سوابق حضور او در دانشگاه جست و جو کرد. روحانی در معدود مواردی که در دانشگاه، به نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي فرصت اظهار نظر داده، دچار حاشیه ای شد که طی آن، فيلم مربوط به انتقادات صريح يك دانشجو ركورد يك ميليون بازديد را در شبكه‌هاي اجتماعي بشکند.

با این وصف، حتی حضور روحانی در دانشگاه در روز دانشجو هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته؛ هرچند ممکن است با تدابیری چون انتخاب دانشگاه کمتر سیاسی، و کنترل سخنرانان و تشکل هایی که قرار است از روحانی سوال بپرسند، چنین مراسمی برگزار شود تا دست کم ژست انتقادپذیری دولت حفظ شود.

با این حال، آنچه مشهود است تشدید فرار مقامات ارشد کابینه از پاسخگویی در سال آخر دولت یازدهم به روش های مختلف است؛ یکی از در پشتی فرار می کند؛ یکی اصلا خودش را به مراسم افتتاح یکی از مهم ترین پروژه های حوزه کاری اش دعوت نمی‌کند! یکی هم مراسم دیدار با دانشجویان را به بهانه سفر خارجی لغو می‌کند!




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان