۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیداری اسلامی در جهان مدیون حماسه اربعین حسینی است
کد خبر: ۲۱۶۸۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۲ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

بیداری اسلامی در جهان مدیون حماسه اربعین حسینی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: همین حماسه و فرهنگ اربعین، عتبات‌عالیات را از سیطره بعثی‌ها نجات داد و امروز شاهد حضور میلیونی مردم در راه‌پیمایی اربعین هستیم.

بیداری اسلامی در جهان مدیون حماسه اربعین حسینی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار طلاب قزوینی مقیم قم که صبح امروز(شنبه) در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) اظهار کرد: «اربعین» در فرهنگ دینی نامی آشناست و قرآن کریم از این بستر عرفانی با اهتمام ویژه یاد کرده است.

وی در ادامه افزود: خدای متعال برای به کمال رساندن آدمی اربعین را دخیل می‌کند و انسان را در 40 سالگی به کمالات عقلانی می‌رساند. همچنین در سیر و سلوک سفارش شده است که هر کس 40 روز خود را برای خداوند متعال خالص کند، پروردگار عالم حکمت‌ها را از قلب او بر زبانش جاری خواهد کرد.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که در اربعین امام حسین (ع) مشخص می‌شود که حماسه دینی هم در اربعین به نتیجه می‌رسد، اذعان کرد: پس از 40 روز مشخص شد که یزیدیان در این حماسه شکست خوردند و امام حسین (ع) و یاران باوفایش همه عالم را تسخیر کردند و به پیروزی رسیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به خاطره‌ای پیش از پیروزی انقلاب یادآور شد: در اوایل سال 57 اعلام کرده بودند که در اربعین امام حسین (ع) قرار است نهضت فراگیری ایجاد شود، ما از قم شبانه به تهران رفتیم تا در راهپیمایی اربعین حضور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: روز اربعین در تهران جمعیت عظیمی جمع شده بودند و شعارهای انقلابی در مخالفت با رژیم شاهنشاهی سر می‌دادند که این تجمع ستون فقرات رژیم پهلوی را شکست و از آن به بعد بود که تظاهرات در شهرهای مختلف بدون هراس از شاه برگزار می‌‌شد.

عابدینی تأکید کرد: یکی از موثرترین حوادثی که عامل پیروزی انقلاب ما شد، همین برگزاری راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) در سال 57 بود.

امام‌جمعه قزوین با طرح این سوال که امروز مقصد بعدی اربعین کجاست؟، گفت: پس از شکست رژیم شاه ما زیر سایه حکومت دینی زندگی می‌کنیم و امنیت و آرامش لازم را داریم زیرا از زیر یوغ ستم‌های رژیم شاهنشاهی نجات پیدا کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همین حماسه و فرهنگ اربعین، عتبات‌عالیات را از سیطره بعثی‌ها نجات داد و امروز شاهد حضور میلیونی مردم در راه‌پیمایی اربعین هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما یقین داریم که از میان خرابه‌های سوریه خانه‌هایی ساخته خواهد شد و همه مردم سوریه محو محبت اهل بیت (ع) خواهند شد.

امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: در یک دوره‌ای مرز جغرافیایی مبارزه ما علیه جریان باطل در داخل کشور بود؛ اما پس از شکست شاه و پیروزی در دفاع مقدس، مرز مبارزاتی ما به لبنان، سوریه، عراق، فلسطین و یمن توسعه یافت و جغرافیای حضور پیروان امام حسین (ع) جهانی شد.

وی تصریح کرد: به طور یقین امام خمینی (ره) با درس‌گیری از این بانوی بزرگوار بود که در سال 59 در سخنرانی خود از رادیو خطاب به آمریکا فرمودند:" مقصد یک مقصد است و آن هم شکستن ابرقدرت‌هاست".

عابدینی با اشاره به اینکه مرحله بعدی چشم‌انداز حماسه اربعین حسینی (ع) آزادسازی قدس شریف است، بیان کرد: همان‌طور که حماسه حسینی راه را برای پیروزی انقلاب و ایجاد بیداری اسلامی هموار کرد، برای مراحل بعدی هم این مسیر ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: هدف بعدی ما به طور قطع آزادسازی قدس و سرزمین‌های اشغالی است و مرحله بعدی هم آزادسازی مکه معظمه و مدینه منوره از دست سعودی‌ها است.

وی در ادامه گفت: طلاب و حوزویان نقش مهمی در ایجاد انگیزه و معرفت بخشی برای استقبال بیش از پیش مردم از پیاده‌روی اربعین دارند و تبلیغ روحانیت زمینه خوبی برای آگاهی بخشی به جامعه ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان