۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بودجه اختصاصی به برنامه‌های فرهنگی و جوانان در سال جاری قابل قبول نیست
کد خبر: ۲۱۶۷۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۲ ساعت: ۶:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

بودجه اختصاصی به برنامه‌های فرهنگی و جوانان در سال جاری قابل قبول نیست

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد:میزان بودجه فرهنگی و امور جوانان در سال جاری قابل قبول نیست زیرا ظرف بودجه‌ای کوچکی برای آن در نظر گرفته‌اند که جوابگوی تغییراتی که باید داده شود نیست.

بودجه اختصاصی به برنامه‌های فرهنگی و جوانان در سال جاری قابل قبول نیست
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، داوود محمدی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه جامعه وضعیت نامناسبی از لحاظ ولنگاری اخلاقی و فرهنگی دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم واقع بینانه به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق بنگریم باید خون گریه کنیم.

وی افزود: باید این مسئله را بپذیریم که نسبت به آسیب‌های اجتماعی کوتاهی کرده‌ایم زیرا وجود ۱۰ میلیون پرونده در محاکم قضایی، ۲ونیم میلیون معتاد و سیر نزولی ازدواج در مقابل سیر صعودی طلاق نشان دهنده حاد بودن وضعیت است.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس اذعان داشت: ما باید به دور از سیاه نمایی با واقعیت روبرو شویم و به دنبال راهکاری برای حل آن باشیم، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق در بیکاری است.

این مسئول با اشاره به اینکه هر یک از مسوولین وظیفه‌ای دارند که نباید از آن کوتاهی کنند، اضافه کرد: اصحاب رسانه، نهادهای فرهنگی و اجرایی استان و کشور باید در زمینه امور جوانان و اشتغال آن‌ها تلاش کنند.

۶ ماهه اول سال جاری ۴هزار نفر تعدیل نیرو و بیکار در استان داشته‌ایم
محمدی با بیان اینکه در سال گذشته بودجه اشتغال ۴ هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود، گفت: در سال جاری دولت ۱۶هزار میلیارد بودجه به این مقوله اختصاص داده است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ اضافه کرد: امسال دولت سامانه بهین یاب را راه‌اندازی کرده تا شرکت‌هایی که قابلیت بهره برداری و یا مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دارند از این طریق مشکل خود را حل نمایند .

وی با بیان این موضوع که از تعداد ۷هزار و پانصد واحد صنعتی کشور ۱۰۰۰ واحد متعلق به استان قزوین است، اشاره کرد: اگر در هر واحد بین۱۰ تا ۲۰ شغل ایجاد گردد یعنی باید در سال جاری حداقل ۱۰هزار تا ۲۰هزار شغل به مشاغل استان اضافه شود.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: باید ایجاد این تعداد شغل به طور جدی رصد و نظارت شود زیرا در ۶ ماهه اول سال جاری ۴هزار نفر تعدیل نیرو و بیکار در استان داشته‌ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: زمانی که به عنوان مدیرکل بازرسی مشغول بودم، طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد ۷۵درصد از وام‌های اشتغال انحراف دارد و تنها ۲۵ درصد از آن در جای مناسب به کار گرفته شده بودند بنابراین باید در نحوه به کارگیری این ۱۶ هزار میلیارد بودجه اشتغال رسیدگی و نظارت وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها در مورد جوانان باید هدفمند و با خروجی مناسب باشد، افزود: اعتیاد، این معضل خانمان سوز جوانان را هدف اصلی خود قرار داده است.

وی در ادامه افزود : متاسفانه معضل اعتیاد در بانوان در سن پایین مواجه هستیم؛ حال باید پرسید که آیا برنامه‌های دفاعی ما در برابر حمله آسیب‌های اجتماعی متناسب بوده است یا خیر؟

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه انرژی مسوولین ما به جای صرف در امور جوانان و مردم در مسایل سیاسی، زد و بندهای حزبی و جناحی صرف می‌شود بنابراین دفاع ما با حمله متناسب نیست و این موجب می‌شود در طول زمان به عقب رانده شویم.

محمدی با اشاره به اینکه اگر کارهای فاخر فرهنگی انجام شود جوانان جذب آثار بیگانگان نمی‌شوند یادآور شد: کارهای فرهنگی خوبی انجام شده اما قابل قبول نیست و با هدف اصلی فاصله دارد؛ اصحاب رسانه، جراید و صداوسیما، دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و قوه قضاییه باید آمادگی لازم را پیدا کنند.

نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس عنوان کرد: میزان بودجه فرهنگی و امور جوانان در سال جاری قابل قبول نیست زیرا ظرف بودجه‌ای کوچکی برای آن در نظر گرفته‌اند که جوابگوی تغییراتی که باید داده شود نیست.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: من معتقدم حوزه جوانان باید از ورزش جدا شود تا یک هم افزایی خاص با برنامه ریزی‌های دقیق در این زمینه به وجود آید.

وی در پایان افزود: دستگاه‌ها و مدیران در امور جوانان باید احساس مسئولیت کنند و نه اینکه برای رفع تکلیف قدمی بردارند بلکه باید دغدغه رفع مشکل جوانان را داشته باشند.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان