۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تشکیل۱۲۰پرونده قاچاق به ارزش یک میلیاردریال در استان
کد خبر: ۲۱۶۷۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۰ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین خبرداد:

تشکیل۱۲۰پرونده قاچاق به ارزش یک میلیاردریال در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از کشف ۱۲۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک میلیارد ریال توسط بازرسان این سازمان در هفت ماه گذشته خبر داد.

تشکیل۱۲۰پرونده قاچاق به ارزش یک میلیاردریال در استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین شب گذشته(چهارشنبه) در جلسه این سازمان با تاکید بر اهمیت و ضرورت برخورد با پدیده شوم چاقاق در حمایت از تولیدات داخلی گفت: در هفت ماهه سال جاری 120 پرونده تخلفاتی قاچاق به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال توسط بازرسان سازمان در قالب طرح های نظارتی مشترک با دستگاه‌های مرتبط تشکیل و جهت صدور حکم به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی از کشف بیش از 12 هزار بسته چای قاچاق به ارزش بیش از 360 میلیون ریال از یک شرکت بسته بندی در استان خبر داد و افزود این پرونده جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کالاهای قاچاق کشف شده در هفت ماهه اخیر شامل 10 دستگاه انواع تلویزیون به ارزش 240 میلیون ریال -36 دستگاه باطری خودرو به ارزش 80 میلیون ریال و انواع پوشاک به ارزش 20 میلیون ریال عمده کالای قاچاق کشف در هفت ماهه اخیر توسط بازرسین این سازمان است.

وی با اشاره به ضرورت تشدید نظارت ها جهت جلوگیری از ورود کالای قاچاق گفت : تشدید نظارت‌ها می‌تواند در کنار بکارگیری تجهیزات بروز در کشف کالا های قاچاق ، به میزان اثرگذاری در سلامت واردات کالا به کشور کمک کند.

پرزحمت پائین بودن جرائم کالای قاچاق را یکی از عوامل ورود کالای قاچاق دانست و افزود: یکی از راهکار ها در بازدارندگی پدیده قاچاق، افزایش جرائم کالای قاچاق کشف شده است.

وی تصریح کرد: بی شک مهم‌ترین مولفه ای که نقش اساسی در جلوگیری از قاچاق کالا دارد، تشدید اقدامات نظارتی است و البته در کنار این امر باید جهت خرید کالاهای تولید داخل و همچنین پرهیز از خرید کالاهای خارجی، فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین افزود: یکی دیگر از مسائلی که امروزه امنیت اقتصادی جامعه را تهدید و آسیب‌های فراوانی را بر تولید کنندگان وارد کرده، پدیده قاچاق کالا است و بسیاری از فعالان حوزه تولید را دچار چالش جدی کرده است.

وی ورود کالای قاچاق باری سنگین بر دوش اقتصاد ملی دانست و تاکید کرد: همه ما در رونق اقتصاد کشور مسئول هستیم و پرهیز از خرید کالا های خارجی و تشویق آحاد جامعه به استفاده از تولیدات داخلی یکی از راههای مبارزه با قاچاق کالا است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری (مدظله) از مسئولان اقتصادی کشورمان تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: اقتصادی که پایه آن حمایت از تولیدات داخلی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی است و بدون شک در این مسیر نیز مبارزه با کالای قاچاق، از وظایف همگانی است.
انتهای پیام/3008 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان