۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مبلغان، افسران تبیین منویات رهبری در پیاده روی اربعین هستند
کد خبر: ۲۱۶۷۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۰ ساعت: ۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مبلغان، افسران تبیین منویات رهبری در پیاده روی اربعین هستند

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینکه مبلغان افسران و فرماندهان تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند، اظهار کرد: پس از دست‌یابی به اهداف مهمی چون شکست شاه و آزادسازی عتبات‌عالیات از دست بعثی‌ها، اولویت اول جهان اسلام «آزادسازی قدس شریف» است.

مبلغان، افسران تبیین منویات رهبری در پیاده روی اربعین هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز(پنج شنبه) در دیدار رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و جمعی از مبلغان اربعین، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت «عمّار‌یاسر» اظهار کرد: «عمّار‌یاسر» کسی است که تمجیدهای نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) را به همراه خود دارد و بازوی توانمند امیرالمؤمنین (علیه‌ السلام) در عرصه های مختلف بود.

وی با اشاره به وظایف مبلغین در اربعین، خاطرنشان کرد: عنوان اربعین و چله در سیر و سلوک عرفانی، ترک عادت‌های مذموم و تثبیت ملکات فضیله نقش مهمی دارد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: ناب‌ترین بیان در اهمیت اربعین در سخن حضرت رسول اکرم (ص) آمده که ایشان فرموده‌اند: «مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ»، «هر بنده‌اي كه چهل روز خود را براي خداوند متعال خالص گرداند، چشمه‌هاي حكمت از قلبش بر زبانش جاري مي‌گردد».

وی ادامه داد: همان‌ طوریکه در سیر و سلوک، چله نشان دهنده پیروزی است، در نهضت و قیام اباعبدالله الحسین (ع) نیز همین‌ معنا از چله برخواسته می‌شود و پیروزی آن حضرت چهل روز پس از شهادت ایشان برای همه اهل عالم کاملاً روشن شد؛ هر چند این پیروزی برای امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) کاملاً آشکار بود.

عابدینی یادآور شد: همایش اربعین اعلان پیروزی اباعبدالله الحسین (ع) در کربلاست و حضور پرشور مردم به خوبی گویای این مطلب است که راه امام (ع) زنده است و یزید به زباله‌دانی تاریخ پیوسته است.

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: امروز با دیدن گسترش آرمان امام حسین (ع) در بین کشورها و ملت‌ها و حضور مسیحیان و سایر فرق مذهبی در همایش پیاده‌روی اربعین، به خوبی حقیقت کلام امام صادق (ع) در زیارت اربعین را که می‌فرمایند: «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وَ حِیرَهِ الضَّلالَه»، درک می‌کنیم و در می‌یابیم که نهضت عاشورا مردم را از گمراهی نجات داد.

وی به اربعین سال 57 و حماسه حضور مردم اشاره کرد و افزود: مردم در اربعین سال 57 به ویژه در تهران حماسه عظیمی را رقم زدند. آن راهپیمایی عظیم ارکان رژیم شاهنشاهی را متزلزل و در نهایت زمینه شکست شاه را فراهم آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: با همان حماسه آفرینی عتبات‌عالیات و شهرهای مختلف عراق از سیطره بعثی‌ها آزاد شد و در نهایت به تشکیل حشدالشعبی در عراق و مشابه آن در سوریه انجامید و تا امروز در عرصه‌های مختلف همواره برکات اربعین را به خوبی مشاهده کرده‌ایم.

عابدینی گفت: ما دو وظیفه مهم را بر عهده داریم که یکی شناساندن ولایت اهل بیت (ع) به مسلمانانی است که ولایت اهل بیت (ع) را نشناخته‌اند و دیگری شناساندن ولایت اهل بیت (ع) به مسیحیان است.

وی با بیان اینکه مبلغان افسران و فرماندهان تبیین منویات رهبری در حماسه اربعین هستند، اظهار کرد: پس از دست‌یابی به اهداف مهمی چون شکست شاه و آزادسازی عتبات‌عالیات از دست بعثی‌ها، اولویت اول جهان اسلام «آزادسازی قدس شریف» است و همین حماسه عاشورایی اربعین در نهایت به آزادسازی مکه و مدینه می‌انجامد.

ضرورت استفاده مبلغان از فرصت‌های تبلیغی اربعین
حجت‌الاسلام‌ عباس اوتارخانی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز در ابتدای این دیدار اظهار کرد: مبلغانی که در این جلسه حضور یافته‌اند، دوره‌های آموزشی تبلیغ اربعین را طی سه ماه و در جلسات مختلف گذرانده‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه مسائل بسیار تخصصی شده و لازم است روحانیون برای ایفای نقش مؤثر در عرصه‌های مختلف، دوره‌های تخصصی مربوط به آن را گذرانده و با بهره‌مندی از آگاهی و بینش کافی وارد عرصه تبلیغ شوند.

این مسئول با بیان اینکه آشنایی با احکام و آداب زیارت، مردم‌شناسی و عراق‌شناسی عناوین دوره‌هایی هستند که مبلغان در آن شرکت کرده‌اند، بیان کرد: این دوره‌ها با حضور اساتیدی از قم، تهران و قزوین و با کیفیت خوبی برگزار شد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان یادآور شد: اگر می‌خواهیم نقش مؤثری در تبلیغ داشته باشیم می‌بایست جغرافیای جمعیتی را مد نظر قرار دهیم و در هر منطقه که مردم حضور بیشتر و پر رنگ‌تری دارند، برنامه‌های تبلیغی را طراحی و اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: به طور قطع و یقین امروز بزرگ‌ترین تجمع دینی دنیا، تجمع و گردهمایی اربعین است که از کشورهای مختلف در آن حضور دارند و ضروری است با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند از فرصت‌های تبلیغی آن بیش از پیش استفاده شود.

اوتارخانی اضافه کرد: مبلغین با قصد زیارتی و تبلیغ به عتبات‌عالیات اعزام می‌شوند و مسلّماً یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در این ایام مد نظر قرار گیرد، تقریب قلوب بین مؤمنین ایرانی، عراقی و سایر کشورها است.

این مسئول بیان کرد: یقیناً آن‌چه که بیش از هر چیز دیگری در ایام اربعین مؤثر خواهد بود، خدمت به مردم در طول مسیر پیاده‌روی از سوی مبلغین است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان