۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سفر غیرقانونی به عراق ثواب زیارت را بیشتر می‌کند! + صوت
کد خبر: ۲۱۶۷۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۰ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

تا اربعین؛

سفر غیرقانونی به عراق ثواب زیارت را بیشتر می‌کند! + صوت

در آستانه اربعین شبکه‌های مجازی که خود را نماینده یکی از دفاتر دینی می‌دانند، نوشتند: «تحمل ترس به خاطر نداشتن گذرنامه و سفر غیرقانونی به عراق، ثواب زیارت را بیشتر می‌کند.»

سفر غیرقانونی به عراق ثواب زیارت را بیشتر می‌کند! + صوت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، «همه چیز طبق قانون انجام خواهد شد»؛ این پاسخ سفیر عراق در تهران به کسانی است که از زائران دعوت کردند بدون روادید به عراق سفر کنند. 

در آستانه اربعین حسینی سایت‌ها و شبکه‌های مجازی که خود را نماینده یکی از دفاتر دینی می‌دانند، این طور نوشتند : «ترسی که زائران به خاطر نداشتن گذرنامه و روادید و سفر غیرقانونی به عراق تحمل می‌کنند، ثواب زیارتشان را بیشتر می‌کند.»

یکی از این دفاتر که خود از مبلغان قمه‌زنی، استفاده از زنجیر تیغ‌دار و راه‌رفتن روی آتش در ایام محرم و صفر است، شک و تردید و سوال یکی از افراد مشتاق برای سفر اربعین را با راهی غیرقانونی پاسخ می دهد. این فرد که بصورت تلفنی با این دفتر ارتباط برقرار کرده فاقد پاسپورت و ویزا است و پس از طرح این موضوع به وی پاسخ داده می‌شود که مشکلی برای رفتن به زیارت در اربعین بدون پاسپورت و ویزا نیست!!!

این راهنمایی های گمراه کننده  از سوی دفاتر وابسته به شیعه انگلیسی در حالی است که در روزهای گذشته راجح‌الموسوی سفیر عراق در تهران باز هم در مورد ورود غیرقانونی به عراق هشدار داد.

وی گفت: «ورود به عراق بدون داشتن روادید ممکن نیست. چطور کسی می‌تواند بدون مجوز وارد خانه یا حریم دیگری شود؟ رعایت نکردن این قاعده در روابط میان کشورها هرج و مرج ایجاد خواهد کرد. پارسال عده‌ای از زائران بدون مجوز از مرز عبور کردند که هر چند تعدادشان کم بود اما دستگاه‌های امنیتی ایران هم با زائران بدون مجوز برخورد کرد. هر سال چهار میلیون زائر از ایران به عراق و شش میلیون زائر از همسایه غربی به کشورمان سفر می‌کنند»

با این حال شرایط موجود در عراق موجب شده، لغو روادید میان دو کشور که حالا به خواسته‌ای عمومی تبدیل شده هنوز اجرایی نشود، اما سفیر عراق لغو روادید را دور از انتظار نمی‌داند و در پاسخ به چگونگی شرایط می گوید: «این مسئله یک خواسته مردمی در دو کشور است و حتی دولت‌های دو طرف هم تمایل دارند، روادید حذف شود و  چون درخواست دو طرف است، بالاخره در صورت تحقق شرایط عملی می‌شود.»

اما پیش از لغو روادید میان دو کشور تصور اینکه ده میلیون زائر چگونه می‌توانند مخفیانه و بدون مجوز به کشور همسایه سفر کنند، دشوار است با این حال باید دید آیا کسی که چنین مجوزی صادر کرده، ورود بدون مجوز به دفترش را هم تحمل خواهد کرد؟!


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان