۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۲۰۰ روحانی قزوینی برای تبلیغ به سفر پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند
کد خبر: ۲۱۶۷۵۳ نویسنده: حجت الاسلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۰ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان:

۲۰۰ روحانی قزوینی برای تبلیغ به سفر پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از اعزام ۲۰۰ مبلغ و روحانی به عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: مبلغین و روحانیون اعزامی از تاریخ ۲۴ آبان ماه به مدت ده روز در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مسیرهای پیاده‌روی حضور خواهند داشت.

۲۰۰ روحانی قزوینی برای تبلیغ به سفر پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند
حجت الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به مجموعه اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان به مناسبت مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان، بیش از ۳۰ مورد مصوبه و پیگیری داشته است.

وی افزود: این مسئولیت در استان‌های دیگر برعهده بعثه مقام معظم رهبری است اما در ۸ استانی که این بعثه تشکیل نشده همچون قزوین این وظیفه به عهده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان‌ها واگذار شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی استان فعالیت خود را از تاریخ نوزدهم مرداد ماه امسال شروع کرده و تا به امروز بیش از ۷ جلسه با مشارکت اکثر کمیته‌های ۱۳ گانه استان انجام داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در قالب این کمیته کارگروه «یاوران معنوی» با مسئولیت حجت الاسلام افشار تشکیل شد که همزمان با کمیته فرهنگی و آموزشی آغاز به کار کرده است.

نظری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده تصریح کرد: توجیه هیئات مذهبی و مداحان یکی از برنامه‌های انجام شده در آستانه ایام محرم است که در همان مراسم توضیحات مربوط به اربعین به حاضران در جلسه ارائه شد.

تهیه بیش از ۱۰ هزار بروشور ویژه اربعین
وی ادامه داد: برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ با حضور حجت الاسلام دکتر احمدی، مسئول کمیته آموزشی بعثه مقام معظم رهبری، تهیه بسته‌های فرهنگی ویژه اربعین شامل بروشور، جزوات، پوستر و کتاب و تحویل آنها به مبلغین، هیئات مذهبی و سایر فعالان، تهیه بیش از ۱۰ هزار بروشور با همکاری سایر کمیته‌ها از دیگر کارهای انجام شده می‌باشد.

نظری خاطرنشان کرد: هفته‌نامه‌ای نیز از مرکز تهیه می‌شود که تاکنون بیش از ۱۶ شماره از آن که در مورد اربعین است چاپ و در بین دست‌اندرکاران و مسئولان هیئات مذهبی و ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌داران توزیع شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مبلغان هر شهرستان، اطلاع رسانی جلسات این کمیته از طریق خبرگزاری مهر و سایت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و سایت حوزه علمیه قم از دیگر فعالیت‌ها است.

وی در ادامه از اعزام 200 مبلغ و روحانی استان به عتبات عالیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: مبلغین و روحانیون اعزامی از تاریخ 24 عازم این سفر می‌شوند و به مدت ده روز در موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی مسیرهای پیاده‌روی حضور خواهند داشت.

این مسئول عنوان کرد: تجمع زائران و مدیران دفاتر حج و زیارت در مراکز استان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه‌ها بود که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد.

نظری در پایان گفت: در آموزش‌هایی که داشتیم مباحث مربوط به رعایت قوانین و مقررات داخل و خارج کشور، احکام و آداب زیارت و تاکید بر ثبت نام همه زائران اربعین حسینی از طریق سامانه سماح انجام شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان