۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جشن زودهنگام اصلاح‌طلبان برای کاندیدای ناکام+عکس
کد خبر: ۲۱۶۷۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۹ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

زنجیره‌ای‌ها عجله کردند!

جشن زودهنگام اصلاح‌طلبان برای کاندیدای ناکام+عکس

نتیجه رسمی انتخابات ریاست جمهوری آ‌مریکا رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب را که با ذوق‌زدگی خاصی به نفع کلینتون غش کرده بودند و به نوعی طرفداری خود را از وی آشکار کرده بودند را شوکه کرد.

جشن زودهنگام اصلاح‌طلبان برای کاندیدای ناکام+عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،روزنامه‌های اصلاح‌طلب که خود را نزدیک به دموکرات‌های آمریکایی می‌دیدند به طور خاصی طرفداری خود را از کلینتون نشان دادند و در مقالات مختلف ترامپ را نماد پوپولیست و عوام‌فریبی عنوان کردند. اما اتفاقاتی که در آمریکا رخ داد نشان داد که برخلاف فضای رسانه‌ای که در این کشور به نفع کلینتون راه‌اندازی شده بود ترامپ از رقیب دموکرات خود جلو است.

روزنامه‌های اصلاح‌طلب که تحت تاثیر فضای رسانه‌ای امریکا بودند یک روز قبل از اعلام نتایج آرا با ذوق‌زدگی تمام به پیش‌بینی پیروزی کلینتون در آمریکا پرداختند و با تیتر و عکس‌هایی که کلینتون را برجسته می‌ساخت روی پیشخوان روزنامه فروشی‌ها ظاهر شدند.

 در همین رابطه روزنامه شرق با عکسی معنادار که به خوبی طرفداری اصلاح‌طلبان از کلینتون را روشن می‌سازد اوباما، کلینتون و روحانی را در کنار هم قرار داد. روزنامه اصلاح‌طلب آرمان نیز با عکسی از دو نامزد انتخابات امریکا اعلام کرد که کلینتون پیشتاز است درحالی که در مراحل مختلف رای‌گیری ترامپ پیشتاز رقابت بوده است و کلینتون تنها در مقطعی بسیار کوتاه از ترامپ جلو زد.
 
 پیروزی ترامپ روزنامه‌های ذوق‌زده اصلاح‌طلب را شوکه کرد + تصاویر
 
اصلاح‌طلبان پیش از این با کنایه‌ها و سمبل‌هایی که خود درباره ادبیات سیاسی داخلی ایران ساخته‌ بودند به استقبال انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا رفتند و بر این اساس ترامپ را احمدی‌نژاد آمریکایی‌ها خوانده بودند و از این روز ترامپ را رقیب خود در رسانه‌ها معرفی کردند و برای خود یک شکست بین‌المللی دست پا کردند.
 
 پیروزی ترامپ روزنامه‌های ذوق‌زده اصلاح‌طلب را شوکه کرد + تصاویر
 
البته به نظر می‌رسد که آنان با توجه به سخنان ترامپ که مخالف برجام بود و آنرا قرارداد ننگین برای آمریکا قلمداد کرده و وعده پاره کردن برجام را داده بود، بیشتر ضدترامپ شده بودند و از سوی دیگر زن بودن کلینتون و تبلیغات سیاسی که خاص اصلاح‌طلبان است آنان را به دموکرات‌ها نزدیک کرده بود. گرچه به طور خاص اصلاح‌طلبان خود را قرین دموکرات‌ها می‌بینند.

 پیروزی ترامپ روزنامه‌های ذوق‌زده اصلاح‌طلب را شوکه کرد + تصاویر
 
کارشناسان اصلاح‌طلب نیز در اظهارنظرهای خود به وضوح هیلاری کلینتون را به ترامپ ترجیح‌ می‌دادند.

بر همین اساس محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یبان داشت: «خانم كلينتون با توجه به سوابقي كه داشته نشان داده از وضعيت باثبات تري در حوزه سياستگذاری كشور امريكا در مقابل كشور برخوردار است. از آنجا كه توافق برجام در دوران رياست جمهوری حزب دموكرات منعقد شد، بيشتر مي توان به وفاداري آنها نسبت به برجام اميدوار بود. بنابراين رياست جمهوري خانم كلينتون براي كشور مناسب تر است.»

 پیروزی ترامپ روزنامه‌های ذوق‌زده اصلاح‌طلب را شوکه کرد + تصاویر
 
احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز بیان داشت:‌ «اينكه رياست جمهوری كدام كانديدا براي ايران مضرات كمتري دارد، بستگي به رويكرد مسوولان ايرانی در روابط آينده اين دو كشور دارد. براي رويكرد تعاملي كه آقاي روحانی دارد قطعا خانم كلينتون مناسب تر است.»

آذر منصوری یکی دیگر از فعالین اصلاح‌طلب نیز بیان داشت: «هر چند كلينتون به لحاظ ديدگاه تفاوت هايي با اوباما دارد اما تنش ها در خاورميانه و منطقه با روي كار آمدن كلينتون كمتر خواهد بود. البته در مورد عمل به برجام تفاوتي ندارد كه كدام يك از دو نامزد در انتخابات امريكا پيروز شود و هر دو بايد به برجام وفادار باشند.»
 
جشن زودهنگام اصلاح‌طلبان برای کاندیدای ناکام+عکس

مرتضی الویری نیز با مناسب خواندن کلینتون برای ایران گفت:‌« سياست هاي كلی كلينتون در برجام و رعايت حقوق اقليت ها و توجه به موازين بين المللي به مراتب از ترامپ مناسب تر است.»





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان