۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین درک درست از فتنه‌ها، با بصیرت و آگاهی به دست می‌آید
کد خبر: ۲۱۶۷۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۹ ساعت: ۱۳:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

درک درست از فتنه‌ها، با بصیرت و آگاهی به دست می‌آید

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر می‌خواهیم دین لقلقه سر زبانمان نباشد علاوه بر این‌که دستورات دینی نظیر دوری از غیبت، نفاق، تهمت و عدم استفاده از مال حرام را تشریح می‌کنیم، درک درست از فتنه‌ها، با بصیرت و آگاهی به دست می‌آید.

درک درست از فتنه‌ها، با بصیرت و آگاهی به دست می‌آید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه محسنیه که در همایش پیاده‌روی اربعین شرکت خواهند کرد، گفت: باید با بصیرت و آگاهی درک درستی از فتنه‌ها داشته باشیم و تلاش کنیم هر روز درک عمیق‌تری نسبت به فتنه‌های دشمن پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: آدم‌های بسیاری در گذشته به خاطر عدم بهره‌مندی از درک و تحلیل صحیح از مسائل نتوانستند تفاوت بین پیغمبر (ص) و ابوسفیان، امام علی (ع) و معاویه را تشخیص دهند چرا که وجودشان آکنده از پلیدی و دروغ شده بود.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، منافقان کسانی هستند که برای رسیدن به عزت، کافران را به جای مؤمنان اولیاءِ خود انتخاب می‌کنند، در حالی‌که عزت تنها نزد خداوند است و آن‌ها از این مهم غافل می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای زندگی کنیم که برای حیثیت دینی و ملی‌مان مفید باشیم، خاطرنشان کرد: گاهی در ظاهر انسان‌های زیادی آماده حمایت از دین هستند اما در برهه‌های حساس و مهم، دین غریب و مظلوم می‌ماند و قصه کربلا نمونه‌ای از این معناست.

وی ادامه داد: همه کسانی که در مقابل امام حسین (ع) قرار گرفته بودند در آن برهه‌ی حساس دین را غریب و مظلوم رها کردند و به صف دشمن پیوستند و اباعبدالله‌الحسین (ع) نیز درباره آن‌ها فرمود: این‌ها برده دنیا هستند و دین لقلقه‌ی زبانشان است.

عابدینی یادآور شد: اگر می‌خواهیم دین لقلقه سر زبانمان نباشد علاوه بر این‌که دستورات دینی نظیر دوری از غیبت، نفاق، تهمت و عدم استفاده از مال حرام را تشریح می‌کنیم، باید در عمل نیز به آن‌ها پایبند باشیم و دین را به دنیا نفروشیم.

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه دین داری یکی از جدی‌ترین مسائل عصر ماست، اظهار کرد: اگر دین در جامعه تبیین شود، تهمت، غیبت و دروغ جای خودش را به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و نصیحت می‌دهد و صداقت در رفتار و صراحت در گفتار در بین مردم رایج می‌شود.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) فرموده؛ آدمی به هر مقصدی بخواهد برسد، با صداقت می‌رسد و هیچ سپری نمی‌تواند همانند صداقت نگهدارنده شخصیت و درستی و راستی برای انسان باشد و هر کسی بداند عاقبت کارها چه می‌شود و به قوانین عالم هستی آگاهی داشته باشد، حیله و نیرنگ به کار نمی‌برد.

امام‌جمعه قزوین در پایان مباحثات معنوی، بررسی و مطالعه بیانات امام حسین (ع)، تحلیل گفته های اباعبدالله الحسین (ع) از مدینه تا کربلا، مطالعه و تفسیر آیات قرآن، بررسی سرنوشت مسلمانان و مستضعفان جهان را در ایام پیاده روی اربعین ضروری دانست.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان