۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برنج ۵۰ و حبوبات ۱۵ درصد گران شد
کد خبر: ۲۱۶۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۹ ساعت: ۷:۴ ↗ لینک کوتاه

بازار در تب و تاب بالارفتن دلار است؛

برنج ۵۰ و حبوبات ۱۵ درصد گران شد

عضو اتحاديه بنكداران گفت: يك گروه آلماني به ايراني آمده‌اند و تمايل دارند تا انواع شيريني جات، شكلات و بيسكوئيت وارد كشور كنند.

برنج ۵۰ و حبوبات ۱۵ درصد گران شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،قاسمعلي حسني، عضو اتحاديه بنكداران بيان داشت: فعلا بازار ثبات ندارد و در تب و تاب بالارفتن دلار است زيرا قطعا افزايش دلار بر روي قيمت بسياري از اجناس وارداتي تأثيرگذار خواهد بود.

وي در رابطه با قيمت كالاها در بازار گفت: برنج خارجي حدود 5 درصد كاهش قيمت داشته و دليلش نيز اين است كه از اول ماه دهم محدوديت واردات برنج تمام مي شود، بنابراين اين كالا در حال حاضر افت قيمت داشته است. بازار شكر نيز بازار آرامي است و  الان قيمت شكر همان 2500 تومان است كه در بورس عرضه مي شود.

عضو اتحاديه بنكداران تصريح كرد: در طي يك سال گذشته بسياري از كالاها افزايش قيمت چشمگيري داشته است از جمله آن‌ها مي‌توان به برنج ايراني اشاره كرد كه 50 درصد بر روي قيمتش در اين مدت كشيده شده است.

وي ادامه داد: حبوبات نيز 5 تا 15 درصد در طي يك سال گذشته گران تر شده كه البته برخي اقلام مانند نخود ايراني از 6200 تومان به 7500 تومان رسيده است، كه دليلش نيز صادرات اين محصول به عراق و پاكستان است.

حسني در رابطه با بحث واردات كالا تصريح كرد: بسياري از كشورها از جمله آلمان در صدد گرفتن بازار ايران هستند به طوري كه يك گروه آلماني به ايراني آمده اند و در حال مذاكره هستند تا بتوانند يك نمايندگي بگيرند و انواع شيريني جات، شكلات و بيسكوئيت وارد كشور كنند.



انتها پیام/1404

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان