۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بازی «برد – برد» در مسئله حصر یعنی چه؟/ چرا اصلاح‌طلبان درباره مقصران فتنه آدرس غلط می‌دهند؟
کد خبر: ۲۱۶۷۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۸ ساعت: ۱۵:۴۳ ↗ لینک کوتاه

عارف از چه چیز سخن می‌گوید؟

بازی «برد – برد» در مسئله حصر یعنی چه؟/ چرا اصلاح‌طلبان درباره مقصران فتنه آدرس غلط می‌دهند؟

طرح محاکمه طرف مقابل هم در واقع همان "به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن" است یعنی با این خواسته حداکثری دنبال رفع حصر هستند. هرچند عدم تحقق رفع حصر هم مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند چراکه مراد، استفاده سیاسی از این ماجرا و فعلا جلب رای بیشتر در سال ۹۶ است.

بازی «برد – برد» در مسئله حصر یعنی چه؟/ چرا اصلاح‌طلبان درباره مقصران فتنه آدرس غلط می‌دهند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،محمدرضا عارف ابراز امیدواری کرده است که مساله حصر به عنوان بازی برد- برد و به نفع نظام حل شود.

آیین گشایش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت عارف هم حضور داشت.در این آیین، یکی از دانشجویان در سوالی پیگیر موضوع حصر و وعده‌های عارف برای رفع این قضیه شد که عارف پاسخ داد: ما پیگیری این مسئله را وظیفه خود می‌دانیم اما آیا رسانه‌ای کردن آن به حصر کمک می‌کند یا خیر، معجزه نمی‌توانیم بکنیم در حد توان در حال پیگیری هستیم. او سپس گفت: امیدواریم این مساله به عنوان بازی برد-برد به نفع نظام حل شود. او الته تاکید کرد که پیگیر ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات هم بوده.

به نظر می رسد طرح دوباره ماجرای رفع حصر، که به زعم برخی اصلاح طلبان از وعده های حسن روحانی بوده، با نزدیکی به زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 بی ارتباط نباشد. دولت چه از زبان رییس جمهور و چه از زبان سخنگو، بارها تلاش کرده که این موضوع را القا کند که برای این موضوع تلاش می کند اما رسانه ای کردن آن را به صلاح نمی داند چراکه شاید در روند این تلاش های ادعایی خلل ایجاد کند.

اما چرا دولت حاضر نشده تا کنون به صراحت اعلام کند ماجرای حصر در اختیار قوه مجریه نیست؟ دلیل این موضوع ساده است؛ دولت تدبیر و امید قصد ندارد به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات، برخی از هواداران خود را ناامید کند. در همین راستا، بسیاری از اصلاح طلبان نیز همین رویه را در پیش گرفته اند.

اینکه در جلسه رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی، دست کم دو نماینده با کنایه احمدی نژاد را مقصر فتنه دانسته و از اینکه "راست راست" راه می رود، سخن گفتند هم در همین راستا ارزیابی می شود.

خلاصه ماجرا این است که دولت به دلیل عملکرد ناموفق خود در اقتصاد، بسیاری از رای دهندگان غیرسیاسی خود را از دست داده و احتمالا درصد زیادی از آنها قصد ندارند در سال 96 هم از روحانی حمایت کنند. در این شرایط، از دست دادن دسته کوچکی از رای دهندگان که دغدغه اقتصادی ندارند و صرفا به شعارهای تند سیاسی دلخوش هستند، اوضاع دولت روحانی را بدتر خواهد کرد. از این رو، سیاست دولت حفظ و زنده نگه داشتن مسئله رفع حصر است؛ چه این رفع حصر انجام بشود و چه نشود.

اما ابهام دیگر منظور عارف از رفع مسئله فوق به صورت "برد – برد" است. بازی برد – برد اصلاح طلبان در این باب را شاید بتوان اینگونه تفسیر کرد. اولا هدف اصلاح طلبان فقط استفاده سیاسی از این موضوع است که دم دستی ترین آنها، جلب رای بیشتر برای روحانی در سال 96 محسوب می شود.

در این راستا، آنها نه تنها خواستار رفع حصر شده اند بلکه محاکمه طرف مقابل از جمله رییس جمهور سابق را هم مطرح می کنند. اما آنها خود بهتر می دانند که مقصر فتنه چه کسی است. از این رو، طرح محاکمه طرف مقابل هم در واقع همان "به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن" است یعنی با این خواسته حداکثری قصد تحقق خواسته اصلی خود یعنی رفع حصر را دارند. هرچند عدم تحقق رفع حصر هم مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند چراکه مراد، استفاده سیاسی از این ماجراست و همان طور که گفته شد فعلا هدف جلب رای بیشتر در سال 96 است.




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان