۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین واکنش آمریکا به دیدار ظریف با میشل عون
کد خبر: ۲۱۶۶۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۸ ساعت: ۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

بعد از دیدار ظریف ومیشل عون؛

واکنش آمریکا به دیدار ظریف با میشل عون

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور لبنان واکنش نشان داد؛ سفری که پس از انتخاب «میشل عون»، اولین سفر یک مقام ارشد خارجی به لبنان محسوب می‌شود.

واکنش آمریکا به دیدار ظریف با میشل عون
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور لبنان واکنش نشان داد؛ سفری که پس از انتخاب «میشل عون»، اولین سفر یک مقام ارشد خارجی به لبنان محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور لبنان واکنش نشان داد.

«مارک تونر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با سوالی درباره سفر وزیر خارجه ایران به بیروت و دیدارش با رئیس‌جمهور جدید لبنان روبرو شد.

این مقام سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمریکا که با این سوال مواجه شد که «چه نظری درباره این سفر دارد»، در ابتدا گفت که من نظر خاصی در این باره ندارم.

خبرنگار آمریکایی بار دیگر سوال کرد که آیا او نگران این موضوع نیست؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت که «ما نمی‌خواهیم از یک موضوع(سفر محمد جواد ظریف) نتیجه‌گیری خاصی بکنیم و بگوییم که دولت جدید لبنان به سمت یک جریان خاص متمایل شده است».

او البته ادامه داد که «ما این واقعیت را تایید می‌کنیم که حزب‌الله از دولت جدید لبنان حمایت کرده است اما باید ببینیم موضعگیری دولت جدید چگونه خواهد بود».

او با تاکید بر تاثیرگذاری مولفه‌های مختلف و پیچیدگی شرایط لبنان، تاکید کرد که آمریکا خواهان توفیق دولت لبنان در رسیدگی به امور مربوط و محوله است.






انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان