۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین توزیع پول نقد بین مردم در سال انتخابات!
کد خبر: ۲۱۶۶۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۸ ساعت: ۷:۱۶ ↗ لینک کوتاه

سود سهام عدالت ناگهان نقد شد!

توزیع پول نقد بین مردم در سال انتخابات!

دولت یارانه نقدی و سهام عدالت را به طور کلی برای اقتصاد مضر می دانست ولی نه تنها حاضر نشد در سال جاری – که در آستانه انتخابات ۹۶ قرار گرفته – یارانه برخی طبقات بالای جامعه را حذف کند، بلکه اکنون راه را برای توزیع سیب زمینی و سود سهام عدالت را هم هموار کرده!

توزیع پول نقد بین مردم در سال انتخابات!
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین  ،رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که سال آینده سود نقدی سهام عدالت به مردم پرداخت می شود.

پوری حسینی به راهکارهای وصول مطالبات این سازمان از بدهکاران اشاره کرده و گفته است که "ارزیابی ما برای سال آینده آن است که دستکم 5 هزار میلیارد تومان از تعهدات قبلی سهم کمتری در بودجه سال 96 برای تعهدات خزانه سازمان خصوصی سازی درنظر گرفته شود چرا که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولان تعلق دارد."

به بیان ساده تر، دولت تدبیر و امید قصد دارد در سال 96 که انتخابات ریاست جمهوی در آن برگزار می شود، به مردم پول نقد بدهد.

این در حالی است که مقام های دولت تدبیر و امید، هرگونه اقدامی در دولت سابق مبنی بر توزیع سیب زمینی رایگان، یا پول نقد در قالب همین سهام عدالت را "خرید رای" و اقدامی پوپولیستی توصیف و تا حد امکان به آن حمله کرده بودند.

با این حال، ظاهرا در یک سال منتهی به انتخابات، همه این سیاست ها در دولت در حد شعار باقی مانده؛ چندی پیش رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی، از دریافت مجوز هیئت وزیران برای توزیع سیب‌زمینی و پیاز در صورت لزوم به محرومان خبر داد و حالا توزیع پول نقد حاصل از سود سهام عدالت به مردم در سال انتخابات هم به صورت رسمی اعلام شده است.

جالب اینجاست که دولتمردان از آغاز فعالیت خود، طرح هایی مانند یارانه نقدی و سهام عدالت را به طور کلی برای اقتصاد کشور مضر می دانستند ولی نه تنها حاضر نشدند در سال جاری – که در آستانه انتخابات 96 قرار گرفته – یارانه برخی طبقات بالای جامعه را حذف کنند، بلکه اکنون راه را برای توزیع سیب زمینی و سود سهام عدالت را هم هموار کرده اند!

فارغ از اینکه سهام عدالت اساسا از نظر دولتی ها، طرح مزاحمی به شمار می رود، نکته قابل تامل دیگر اینکه، سازمان خصوصی سازی توضیح نداده چرا در سه سال اخیر شرایط برای پرداخت سود نقدی سهام عدالت فراهم نشده و ناگهان در سال انتخابات، تصمیم به این کار گرفته شده است!





انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان