۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کنایه رفسنجانی، اشتباهی به دولت روحانی خورد!
کد خبر: ۲۱۶۶۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۷ ساعت: ۱۵:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مگر بیکاری در دولت فعلی کمتر شده؟

کنایه رفسنجانی، اشتباهی به دولت روحانی خورد!

بر اساس گفته های هاشمی، یا سیاست های کلی مذکور در دولت روحانی هم به درستی اجرا نشده، و یا موضوع بیکاری به عوامل دیگری هم مربوط است که باز هم در دولت فعلی به درستی به آنها توجه نشده که اوضاع بدون تغییر مانده است.

کنایه رفسنجانی، اشتباهی به دولت روحانی خورد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اکبر هاشمی رفسنجانی روز گذشته در مراسمی به مناسبت اولین سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست که با حضور معصومه ابتکار برگزار شد، کنایه ای دیگر به دولت سابق زد اما به نظر می رسد دولت فعلی نیز ناخواسته از این کنایه در امان نمانده باشد!
رفسنجانی ضمن تعریف و تمجید از ابتکار و آنچه "اجرای سیاست‌های کلی مربوط به محیط زیست" خواند، به کنایه گفت: "اگر دیگر سیاست‌ها هم در کشور اجرا می‌شد، اوضاع متغیر می‌شد."

او به سیاست‌های کلی خصوصی سازی اشاره کرد و با ابراز تأسف از عدم توجه به آنها در اجرا، گفت: "واقعاً اگر بر اساس سیاست‌های کلی عمل می‌شد، امروز شاهد بیکاری در کشور نبودیم و اقتصاد رونق داشت."

فارغ از اینکه رفسنجانی مشکلات متعدد محیط زیستی کشور را نادیده گرفته و صرفا به تعریف و تمجید از ابتکار پرداخته، کنایه او به دولت سابق اگر با نگاه بازتری نگریسته شود، به دولت فعلی هم باز می گردد.

ظاهرا منظور هاشمی این است که عدم اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی عامل بیکاری در کشور است. در این خصوص باید گفت مگر در دولت فعلی مشکل بیکاری حل شده و یا دست کم بهبود یافته است؟ فارغ از آمارهای دولتی، بر اساس معیار سه سال پیش خود حسن روحانی که ملاک گرانی را جیب مردم دانسته بود، آیا خانواده های ایرانی بهبود اوضاع اشتغال را تایید می کنند؟

اگر پاسخ منفی است، بر اساس گفته های هاشمی، یا سیاست های کلی مذکور در دولت روحانی هم به درستی اجرا نشده، و یا موضوع بیکاری به عوامل دیگری هم مربوط است که باز هم در دولت فعلی به درستی به آنها توجه نشده که اوضاع بدون تغییر مانده است.

به طور مثال، آیا از نظر هاشمی واردات بی رویه و فزاینده اجناس غیرضروری و عدم تکیه بر توان داخلی، عامل افزایش بیکاری نیست؟ آیا رکود حاکم بر اقتصاد کشور که از قضا این یکی مورد تایید خود اعضای کابینه هم هست، تاثیری در تعطیلی واحدهای صنعتی و در نتیجه افزایش بیکاری ندارد؟

کنایه هاشمی این بار نه فقط دولت سابق بلکه ناخواسته دولت مورد حمایت او را هم دربرگرفته و این چیزی نیست که خود دولتی ها هم بتوانند آن را تکذیب کنند.



انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان