۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سرنوشت فساد صندوق فرهنگیان مشابه حقوق‌های نجومی به دست فراموشی سپرده خواهد شد
کد خبر: ۲۱۶۶۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۶ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

سرنوشت فساد صندوق فرهنگیان مشابه حقوق‌های نجومی به دست فراموشی سپرده خواهد شد

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه امام خمینی(ره) گفت: برای برخورد با فساد ابتدا باید اذعان به تخلف کرد که اساسا این دیدگاه در دولت محترم وجود ندارد.

سرنوشت فساد صندوق فرهنگیان مشابه حقوق‌های نجومی به دست فراموشی سپرده خواهد شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین صبح قزوین ،امیر رضا بخشی پور مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار کیوسنا با اشاره به تغییرات دقیقه نودی در کابینه دولت اظهار داشت: اینکه در ماه های منتهی به انتخابات تصمیم به تغییر در کابینه گرفته میشود ظن انتخاباتی بودن این تغییرات دقیقه نودی را تقویت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به قراین و شواهد اینگونه برداشت می شود که نوعی نگاه امنیتی در دولت حاکم است که قصد دارد با برخی بدل کاری‌های سیاسی افکار عمومی را در حالتی از تعلیق قرار دهد و مانع متمرکز شدن انتقادات و اعتراضات نسبت به عملکرد خود شود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: البته درباره وزارت آموزش و پرورش علاوه بر این موضوع نوعی فرار رو به جلو برای گریز از پاسخگویی به پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان نیز مشاهده می‌شود.

بخشی پور با اشاره به اینکه معلوم نیست در صورت استیضاح مجلس ریز تر به موضوع وارد می شد گفت: با توجه به عملکرد چند ماهه اخیر این قوه گویا اراده انقلابی و مردمی کافی برای مقابله با فساد شکل گرفته دیده نمیشود. مصداق این مدعا تصمیم گیری مجلس درباره وزرای پیشنهادی جدید بود که علیرغم کارنامه ناکارآمدی که وزرای جدید داشتند موفق به جلب اعتماد وکلا شدند.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه امام خمینی(ره) در ادامه تصریح کرد: برای برخورد با اینگونه پدیده‌ها ابتدا باید اذعان به تخلف کرد. اساسا این دیدگاه در دولت محترم وجود ندارد. دولت همانگونه که از حقوق‌های غیرشرعی به حقوق‌های نامتعارف تعبیر می کند از فساد شکل گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تعبیر به معوقات بانکی می کند.

وی افزود: لذا انتظار می‌رود سرنوشت فساد شکل گرفته در این صندوق نیز مشابه سرنوشت حقوق‌های نجومی به دست فراموشی سپرده شود.

این فعال دانشجویی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی تغییر این سه وزیر در دولت در عین ضعیف‌تر بودن عملکرد سایر وزرا بیان کرد: تغییرات صورت گرفته در این سه وزارت خانه به علت شبکه وسیع این سه وزارت خانه است.وزارت اموزش و پرورش بزرگترین شبکه اجتماعی را داراست.

وی ادامه داد: تغییرات صورت گرفته برای مدیریت افکار عمومی انجام گردیده است لذا تغیییرات صورت گرفته هیچ اثر مثبتی روی معیشت مردم نخواهد گذاشت و مطالبات معیشتی مردم را براورده نخواهد کرد.

بخشی پور در پایان ضمن اشاره به وعده‌های انتخاباتی دکتر روحانی در زمینه آموزش و پرورش گفت: در اینجا دو بحث مطرح است، مطالبات فرهنگیان و انتظارات جامعه نخبگانی کشور. ایا فرهنگیان از وضعیت معیشتی خود راضی هستند؟ایا مستمری بگیران دولت معوقات عقب افتاده خود را ستانده اند؟ایا معلمان برای تامین معیشت خود نیاز به شغل دوم دارند یا خیر.

وی اظهار داشت: شاید اگر در مواجهه با این سوالات و نسبت به کمپین‌های فرهنگیان برخورد چکشی صورت نگیرد آن‌گاه با فراغ بال بیشتری بتوان میزان تحقق وعده‌های دولت را بررسی کرد.

این فعال دانشجویی گفت: اما بحث دوم انتظارات جامعه نخبگانی کشور است. جامعه نخبگانی کشور نیز خواستار وزیری هستند که طبق سند تحول اموزش و پرورش عمل نماید و از حاشیه‌ها به‌دور باشد نه اینکه پس از گذشت چند سال و در استانه اتنخابات پیش رو شخصی به این مسند بنشیند که کارنامه پرحاشیه‌ای دارد.

انتهای پیام/9003
 

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان