۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۱۶۶۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۶ ساعت: ۸:۱ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان استانی،

جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین در قزوین برگزار شد

جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) با حضور مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

جلسه ستاد ساماندهی زائران اربعین در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در جلسه ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ع) که شب گذشته در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وظیفه‌ای که از سوی ستاد مرکزی اربعین کشور به مجموعه اوقاف واگذار شده است یک هزار و 500 مبلغ از طلاب و روحانیون به راهپیمایی اربعین حسینی اعزام می‌شوند.
وی افزود: برپایی موکب‌های پذیرایی نیز در مرزها توسط استان‌ها انجام می‌شود که استان قزوین نیز در مهران حضور خواهد داشت و در این راستا هفته گذشته تعدادی از همکاران برای جانمایی به مهران اعزام شدند و با هماهنگی فرماندار مهران فضای لازم برای موکب مهیا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: توسط خیرین و متولیان موقوفات، مبالغی نیز برای این امر اختصاص داده شده و بالغ بر 50 هزار بطری آب معدنی، 50 هزار بسته کیک، 40 هزار سیب درختی و 30 هزار وعده غذای گرم جهت توزیع در بین زائران پیش بینی شده است.
در ادامه مسعود نصرتی، شهردار قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته مدیریت 1000 دستگاه اتوبوس از سراسر کشور بر عهده سازمان اتوبوسرای شهرداری قزوین است و اکنون شهر قزوین را در ارتباط با مباحث مربوط به اتوبوس‌ها در سراسر کشور در مرز می‌شناسند.
شهردار قزوین خاطرنشان کرد: خط کشی 100 کیلومتر در خاک مهران، نصب تجهیزات مخابراتی بر روی اتوبوس‌‌ها، اختصاص 50 دستگاه اتوبوس از قزوین برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی، انجام کارهای تبلیغی در سطح شهر، راه اندازی ایستگاه‌ کمک‌های غیر نقدی و صرف 50 میلیون تومان هزینه جهت خرید امکاناتی همچون کوله پشتی، آب معدنی، پرچم، بیرق از سوی شهرداری از جمله اقدامات انجام شده است.
در ادامه حمید ره انجام، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: 11 نفر پزشک و پرستار، 2 دستگاه آمبولانس و 4 نفر امدادگر برای خدمات رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی اعزام می‌شوند.
حجت‌الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی استان به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی بیش از 30 مصوبه و پیگیری داشته است.

وی افزود: کمیته از تاریخ 19 مرداد فعالیت خود را شروع کرده و تا به امروز بیش از 7 جلسه با مشارکت اکثر کمیته‌های 13گانه استان برگزار شده است.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: در قالب این کمیته فرهنگی و آموزشی و برای برگزاری مطلوب مراسم اربعین، کارگروه یاوران معنوی تشکیل شد که مسئولیت آن بر عهده حجت‌الاسلام افشار است.
ابوالفضل معصومی‌فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به برنامه‌های صدا و سیما برای ایام اربعین بیان کرد: همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند که این همایش عظیم شیعه در مقابل دشمنان جلوه کند و زمانی این تلاش‌ها محقق می‌شود که در بعد رسانه‌ای و فرهنگی موفق عمل کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان