۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۳ هزار زائر قزوینی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند
کد خبر: ۲۱۶۶۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۶ ساعت: ۷:۴۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

بیش از ۱۳ هزار زائر قزوینی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند

استاندار قزوین از نام‌نویسی بیش از ۱۳ هزار زائر قزوینی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح تاکنون خبر داد.

بیش از ۱۳ هزار زائر قزوینی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، جلسه ستاد ساماندهی زائرین اربعین حسینی(ع) شب گذشته(شنبه) با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرای استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

فریدون همتی، استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام شده از سوی رؤسای کارگروه‌ها و دستگاه‌های مربوطه به منظور برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی شاهد نتایج مثبتی در این عرصه باشیم.
وی افزود: تاکنون بیش از 13 هزار نفر زائر قزوینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این آمار افزایش یابد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز استان با تولید و پخش برنامه‌های مختلف اطلاعات لازم را به افرادی‌که قصد عزیمت به کربلا را دارند انتقال دهد و در این برنامه‌ها تاکید شود که داشتن روادید برای همه زائرین حسینی الزامی است.

وی ادامه داد: همچنین زائران به منظور کاهش بار ترافیکی با صرفنظر از استفاده خودروی شخصی با وسائل نقلیه عمومی عازم سفر شوند.
همتی بیان کرد: با توجه به حجم عظیم زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین، ارائه خدمات رفاهی از سوی استان‌های مرزی بسیار دشوار است بنابراین دستگاه‌های مربوطه در استان باید آمادگی لازم جهت ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حماسه بزرگ اربعین حسینی می‌خواهیم که ابعاد مختلفی را در این حماسه عظیم به دست آوریم و علاوه بر موضوع ارائه خدمات به زائران، تدارکات و پشتیبانی آنها، استفاده‌های فرهنگی نیز در عرصه داخلی و بین المللی حاصل شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه دقیق و درست این حماسه بزرگ و بی‌نظیر به شکل باشکوهی برگزار شده و از آثاری که این حرکت عظیم برای عمق بخشی به اعتقادات و باورهای دینی دارد، استفاده مطلوبی کنیم.

در ادامه سهرابعلی احمدی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: استان قزوین با توجه به رویکرد مثبتی که در این زمینه داشته است سال گذشته به عنوان 5 استان برتر کشور شناخته شد.

وی افزود: 8 قرارگاه در عراق ایجاد شده که قرارگاه هشتم مربوط به استان قزوین است که در مسیر کاظمین به کربلا و طفلان مسلم، واقع شده است.
احمدی خاطرنشان کرد: 70 درصد زائرانی که از این مسیر گذر می‌کنند عراقی و 30 درصد ایرانی هستند که ما موظف به ارائه خدمات به آنها هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: با تلاش و همت مسئولان، ستاد و مردم خوشبختانه توانستیم ظرفیت استان را به دو برابر افزایش دهیم به طوریکه دو موکب در کربلا و 4 موکب در طفلان مسلم ایجاد می‌شود.

این مسئول در پایان اعزام سه روحانی برای اقامه نماز جماعت و همچنین اعزام 2 گروه 5 نفره از صدا و سیما برای مستندسازی و ارائه خبر را از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این سازمان برشمرد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان