۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد
کد خبر: ۲۱۶۶۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۵ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

۱۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد

اهمیت اولویت بندی جرایم بدین منظور است که هم اکنون جرائم متنوع و متعدد هستند به نحوی که افزون بر یک هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد این سخنی است که دادستان قزوین در نشست مسئولان قضایی استان مطرح کرد.

۱۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد
به گزارشخبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین عصر روز گذشته(جمعه) در حاشیه نشست مسئولان قضایی استان قزوین گفت: امروزه تحولات و شیوه‌های جدید ارتکاب جرائم در جامعه، برخورد با جرم را پیچیده و نمی‌توان تنها به صرف برخورد با مجرم توجه کرد.

وی بیان داشت: از آنجا که امر پیشگیری بدون برنامه و انسجام انجام می‌شود این موجب خنثی نمودن اقدامات یکدیگر خواهد شد که این امر تنها سبب تحمیل هزینه‌های سنگین است، بنابراین برای جلوگیری از بروز این معضلات می‌بایست به مقوله مدیریت پیشگیری توجه ویژه نمود.

دادستان قزوین مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را شامل پیش بینی، شناسایی علل و عوامل خطر، بکارگیری و مدیریت نیروها دخیل همراه با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و ارزیابی دانست.

وی ادامه داد: مرحله اول فرایند شناخت مهمترین مسئله استان است که در این بخش تمامی دستگاه‌های یک استان باید درک مشترکی از مسئله داشته و به یک مدل علمی واحد برسند تا در راستای آن برنامه ریزی مدون انجام شود.

این مسئول در خصوص شناسایی عوامل وقوع جرم گفت: پس از شناسایی معضل مهم استان ابعاد آن باید شناخته شود تا به علت شناسی و در نهایت ارائه راهکار مناسب دست یافته تا بتوانیم بهترین راهکار را با توجه به مسئولیت‌های دستگاه‌ها احصاء و اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: در این راستا دادستانی قزوین آمادگی حضور در کارگاه‌های علمی – کاربردی پیشگیری از وقوع جرم را داشته و در سال‌های گذشته نیز با حضور در این کارگاه‌ها، شاهد آثار مطلوب به جا مانده از آنها هستیم.

وی با اشاره به ضرورت و اولویت بندی جرایم گفت: اهمیت اولویت بندی جرایم بدین منظور است که هم اکنون جرائم متنوع و متعدد هستند به نحوی که افزون بر یک هزار و 500 عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد و اولویت بندی جرائم یا دعاوی یا آسیب‌های اجتماعی براساس اطلاعات و تجربیات جمعی مسئولین انجام می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان