۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هدف بسیار مهم ما هدایت پیاده روی اربعین به سمت «آزادسازی قدس» است
کد خبر: ۲۱۶۵۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

هدف بسیار مهم ما هدایت پیاده روی اربعین به سمت «آزادسازی قدس» است

امام‌جمعه قزوین گفت: پس از دست‌یابی به اهداف مهمی چون شکست شاه، آزادسازی عتبات عالیات و شکل‌گیری حشدالشعبی، اولویت اول جهان اسلام «آزادسازی قدس» است که باید حماسه اربعین به سمت آزادسازی قدس هدایت شود.

هدف بسیار مهم ما هدایت پیاده روی اربعین به سمت «آزادسازی قدس» است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که شهر قزوین به حضور پرشور و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان اشاره و اظهار کرد: مردمِ با بصیرت ایران اسلامی علی‌رغم شیطنت‌ها و تبلیغات گسترده دشمن، در راهپیمایی 13 آبان حضوری پر شور داشتند.
وی تصریح کرد: میزبان این حرکت باشکوه، جوانان و نوجوانان بودند و آن‌ها با سردادن شعار «مرگ بر امریکا» نشان دادند که همانند نسل گذشته که در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش مؤثری را ایفاء کردند، پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده و با جدیت از آن حفاظت و حراست می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به تفاوت شعار «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» اشاره کرد و بیان کرد: شعار مرگ بر امریکای ملت ایران علیه مردم امریکا نیست، بلکه متوجه یک درصدی است که بر 99 درصد امریکایی‌ها مسلط هستند، و ما آن‌ها را مستکبرین می‌نامیم.
امام‌جمعه قزوین افزود: اما شعار «مرگ بر اسرائیل» ملت ایران، هم شامل هیأت حاکمه این رژیم اشغال‌گر و هم شامل حال ملت آن می‌شود که با ظلم و ستم خانه‌های فلسطینی‌ها را غصب کرده و در سرزمین آن‌ها ساکن شده‌اند.
وی بیان کرد: قرآن به ما می‌گوید به دشمنانتان که از دست شما عصبانی هستند و این عصبانیت تا حدی است که از شدت آن دست‌ خود را گاز می‌گیرند، بگویید از عصبانیت بمیرید و دشمنی امروز امریکایی‌ها با ما و عصبانیت آن‌ها از دست ملت ایران مصداق این معناست.
عابدینی با بیان اینکه هر چه تهدید دشمن وسعت می‌یابد، تزویر، نیرنگ و دروغ‌هایش بیشتر نمایان می‌شود و جنگ‌افروزی‌اش نیز بیشتر می‌شود، یادآور شد: جنایت‌های امروز امریکا در منطقه و در کشورهای یمن، افغانستان، فلسطین، سوریه و عراق گویای این مطلب است و یک مسلمان وقتی این‌ها را می‌بیند شعار «مرگ بر امریکایش» از عمق جان خواهد بود.
خطیب جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به موضوع پیاده‌روی اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: باید خودمان را برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی اربعین آماده کنیم و تلاش کنیم هر سال این حضور و مشارکت گسترده‌تر، هوشمندانه‌تر و با نظم و انضباط بیشتری برگزار شود.
وی به اربعین سال 57 و حماسه حضور مردم اشاره کرد و افزود: مردم در اربعین سال 57 در تهران حماسه عظیمی را رقم زدند و در نهایت زمینه شکست رژیم شاه را فراهم کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: همان راهپیمایی که زمینه شکست رژیم شاهنشاهی را فراهم کرد، زمینه آزادسازی عتبات عالیات و شهرهای مختلف عراق را نیز فراهم کرد و در نهایت به تشکیل حشدالشعبی در عراق و مشابه آن در سوریه منتهی شد.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: پس از آن‌که به این اهداف مهم دست یافتیم، هدف بعدی و بسیار مهم ما هدایت حماسه اربعین به سمت آزادسازی قدس است.
 وی با اشاره به توان نظامی جمهوری اسلامی و اهمیت این قدرت و توان نظامی، تأکید کرد: امروز ملت‌های مسلمان هم از منظر بینش سیاسی و هم از منظر اتحاد و انسجام تحت رهبری ولی امر مسلمین، این آمادگی را پیدا کرده‌اند که به سمت آزادسازی قدس حرکت کنند.
عابدینی تصریح کرد: یقیناً قدس قبل از آن‌که آتش موشک‌های ما روشن شود، با حرکت مردمی آزاد خواهد شد و موشک‌های ما هم حامی و پشتیبان مردم خواهند بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: مقصد بعدی ما پس از آزادسازی قدس، آزادی مکه و مدینه از دست اشغال‌گران غاصب سعودی خواهد بود.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان