۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نظارت بر شمارش آراء؛ دومین حرکت دختر «صفدر حسینی» در مجلس
کد خبر: ۲۱۶۵۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۳ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌ای بر بانوان اصلاح‌طلب مجلس؛

نظارت بر شمارش آراء؛ دومین حرکت دختر «صفدر حسینی» در مجلس

نماینده‌ای که در ماجرایی نادر وقت مجلس را برای امور شخصی گرفت و بیانیه‌ای در دفاع از خانواده خود در خانه ملت خواند، اخیرا با اصرار خود و بانوان دیگر برای شمارش آرا در مجلس، باز هم خودی نشان داد.

نظارت بر شمارش آراء؛ دومین حرکت دختر «صفدر حسینی» در مجلس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، چندی پیش اخباری از ورود رانتی - پولی برخی از افراد به لیست امید در رسانه‌ها منتشر شد. گوینده این خبر الهه کولایی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بود که بعد از مدتی به طور معناداری این مطلب را تکذیب کرد اما انتشار و سپس تکذیب این موضوع بابی را در جریان اصلاحات به‌وجود آورد که قابل بررسی است و نمی توان تنها به یک تکذیب در قبال آن راضی شد آنهم با وجود انتقادات خود اصلاح‌طلبان از نمایندگان لیست امید که آنها را دسته‌چندمی می‌نامند.

برخی از این رسانه‌ها در قبال این افراد نوشته‌اند که «‌حتی گوگل هم نام نمایندگان لیست امید را نمی‌شناسد»‌ و بعد از مدتی روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد به بررسی عملکرد این نمایندگان در مجلس دهم پرداخت و مشخص شد که برخی از این نمایندگان در این چند ماه حتی میکروفن خود را هم روشن نکرده‌اند.

دیروز که جلسه علنی رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی روحانی بود نیز محلی برای محک عملکرد نمایندگان لیست امید بود. در این زمینه می‌توان به نطق جالب و استدلال‌های عجیب  و به یاد ماندنی پروانه سلحشوری نماینده لیست امید در تهران اشاره کرد که در سخنانی جالب توجه گفت: « یکی از دوستان بنده به من گفت به خاطر خدمات آقای سلطانی فر(وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان) در استان گیلان نذر کرده‌ام به هر زیارتی که می‌روم دو رکعت برای ایشان بخوانم. آیا این برای شما ( نمایندگان) کافی نیست؟»

 آفتابی شدن فاطمه حسینی بعد از مدت‌ها برای امر خطیر شمارش آرا

این استدلال عجیب سلحشوری در شبکه‌های اجتماعی با واکنش طنز مخاطبان همراه شده است و اغلب با پررنگ کردن جمله «‌آیا این برای شما کافی نیست؟» به مواجهه با این موضوع به صورت انتقادی پرداخته‌اند که سطح نمایندگان چرا به این صورت باید باشد.

00:0000:59
 
از سوی دیگر فاطمه حسینی فرزند صفدر حسینی که ماجرای بیانه‌خوانی‌اش در غیر موضوع مجلس در حمایت از خانواده خود از جمله موارد عجیب مجلس دهم بوده است نیز پس از چندی، دوباره در مجلس شورای اسلامی و در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، تنها برای شمارش آرا خودی نشان داد.

موضوع از این قرار بود که برای شمارش آرا نمایندگانی به قسمت انتهایی مجلس که پست سکوی ریاست است، می‌روند وقتی هیأت رئیسه اسامی نمایندگانی را برای شمارش آرا را اعلام کرد. نمایندگان زن مجلس اعتراض کردند که چرا نام هیچ یک از آنها اعلام نشد؛ علی لاریجانی در پاسخ به این انتقاد گفت: جنسیت در شمارش آرا نقشی ندارد.

لاریجانی با اصرار بانوان نماینده، درخواست کرد که یکی از نمایندگان زن برای شمارش آرا حضور پیدا کنند که فاطمه حسینی به نمایندگی از زنان مجلس در روند شمارش آرا مشارکت داشت. 

 آفتابی شدن فاطمه حسینی بعد از مدت‌ها برای امر خطیر شمارش آرا

اینکه فاطمه حسینی بعد از ماجرای حمایت از خود و خانواده‌اش که لکه سیاهی در کارنامه خود و مجلس دهم است، بعد از ماه‌ها در امر شمارش آرا که یک کار بسیار معمولی است اصرار دارد خود را نشان می‌دهد، نشان از سطح برخی از نمایندگان لیست امید است.

به هر جهت با اخباری که درباره چگونه لیست بندی اصلاحات برای مجلس دهم گاها در رسانه‌ها درز می‌یابد به نظر می‌رسد که بایستی بیشتر نسبت به چگونگی جانمایی این افراد در مجلس از سوی اصلاحات تأمل کرد؛ نمایندگانی که اغلب فعالیت‌شان در مجلس با حاشیه‌هایی همراه است که در سطح مجلس و نماینده طراز اول نیست.





انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان