۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۳ آبان روز شناخت حق از باطل است/ دستیابی به استقلال اقتصادی تودهنی محکمی به استکبار است
کد خبر: ۲۱۶۵۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۳ ساعت: ۸:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور:

۱۳ آبان روز شناخت حق از باطل است/ دستیابی به استقلال اقتصادی تودهنی محکمی به استکبار است

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بیان کرد: امروز دانش‌آموزان اگر می‌خواهند راه حق و باطل را بشناسند باید به منویات مقام رهبری توجه کنند.

۱۳ آبان روز شناخت حق از باطل است/ دستیابی به استقلال اقتصادی تودهنی محکمی به استکبار است
صابر ماهانی، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی به دلیل سالروز شهادت شهید حسین فهمیده از تاریخ هفتم آبان ماه شروع شده و تا ۱۳ آبان ماه و روز بسیج دانش‌آموزی ادامه دارد.

وی افزود: شروع این هفته با الهام از فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد است که الگوی آن، شهیده فهمیده می‌باشد و پایان این هفته نیز بحث استکبارستیزی است که در کنار نامگذاری این روز با عنوان بسیج دانش‌آموزی، روز ملی مبارزه با استکبار نیز نام گرفته است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور خاطرنشان کرد: در چنین روزی اقدام بزرگی که دانشجویان انجام دادند تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود که هیبت آمریکا را شکستند.

حضور دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان نمادی از خشم خروشان ملت بزرگ ایران علیه استکبار است
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه و شرکت در این تجمع بزرگ، یکبار دیگر ندای استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان می‌رسانند.
ماهانی تاکید کرد: حضور باشکوه دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان نمادی از خشم خروشان ملت بزرگ ایران علیه استکبار است.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که آمریکا، دشمن شماره یک ملت ایران است اگر نوجوانان امروزی بتوانند دشمنان و خوی استکباری آنها را به خوبی بشناسند که به لطف خدا نیز می‌شناسند فریاد مرگ بر آمریکا را رساتر از گذشته به گوش جهانیان خواهند رساند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بیان کرد: مهم‌ترین نماد استکبار ستیزی امروز کشور آن است که بدانیم نیاز امروز کشور چیست چراکه برطرف کردن آن نیاز توسط دانش‌آموزان در واقع تو دهنی محکمی به دشمنان ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید ضمن حضور در صحنه، با آگاهی نسبت به نیاز کشور و افزایش توانمندی‌های خود در مسیر رفع نیازهای موجود قدم‌های بلندی بردارند.

ماهانی عنوان کرد: با توجه به اولویت‌های اساسی که رهبر معظم انقلاب در عرصه علم، فرهنگ و اقتصاد بیان فرمودند، دانش‌آموزان می‌توانند در دو مسیر علم‌آموزی و فرهنگ و تربیت حضور موثری داشته باشند و همچنین در زمینه اقتصادی نیز می‌توانند در بحث فرهنگسازی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در ادامه بهترین شاخص جهت هدایت دانش‌آموزان و حرکت در مسیر تحقق آن را دیدگاه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: شاخصی که شهید فهمیده نیز متوجه آن شد دیدگاه‌های مقام معظم رهبری است یعنی نوع نگاهی که دانش‌آموزان به سخنان حکیمانه امام راحل و رهبر فرزانه کشور دارند.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان با شناخت مقتضیات روز می‌توانند حرکت خود را علیه استکبار ادامه دهند، تصریح کرد: باید سخنان ولی فقیه را به خوبی شنیده و تبیین کنیم و نقش خود در تحقق‌ بخشیدن به اهداف انقلاب و نظام شناخته و به درستی ایفا نماییم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: امروز نیز دانش‌آموزان اگر می‌خواهند راه حق و باطل را بشناسند باید به منویات مقام رهبری توجه کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رویکرد بسیج دانش‌آموزی کشور خاطرنشان کرد: بسیج دانش‌آموزی دو سیاست را برای برنامه 5 ساله ششم در نظر گرفته که شامل توسعه کمی و کیفی بسیج و اجرای شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

ماهانی در پایان گفت: در زمینه اجرای سند تحول بنیادین یار آموزش و پرورش هستیم و در تلاشیم تا خروجی کار منطبق بر اهداف این سند باشد که در صورت تحقق آن، خدمت بزرگی به جامعه تعلیم و تربیت کشور انجام داده‌ایم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان