۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین خبر خوش برای متقاضیان گواهینامه/ الزام داشتن معاینه فنی برای موتور‌سیکلت‌ها
کد خبر: ۲۱۶۵۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

سردار مهری مطرح کرد؛

خبر خوش برای متقاضیان گواهینامه/ الزام داشتن معاینه فنی برای موتور‌سیکلت‌ها

رئيس پليس راهور ناجا گفت: با قانون جدید به زودی برای کسانی که هنوز به سربازی نرفته‌اند، امکان دریافت گواهینامه فراهم خواهد شد.

خبر خوش برای متقاضیان گواهینامه/ الزام داشتن معاینه فنی برای موتور‌سیکلت‌ها
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ؛ سردار تقي مهري رئيس پليس راهور ناجا در نشست فصلي روساي پليس راهور و مراسم رونمايي از پلاك سياسي، اظهار داشت: در اين جلسه معايب و محاسن در انجام مأوريت شناسايي شده و برنامه ها و اولويت هاي پليس براي تبيين و تشريح مي شود.

وي با اشاره به عملكرد شش ماهه گذشته افزود: خوشبختانه قريب به ٢٠٠ نفر كمتر در تصادفات ترافيكي جان خود را از دست دادند و در پليس راه ٣  درصد كاهش را داشتیم ولي در سوانح داخل شهري، شاهد ٩ درصد افزايش تلفات ترافيكي در شهريور ماه بوديم.

رئيس پليس راهور ناجا گفت: سامانه پايش هوشمند تردد حمل  و نقل ناوگان بار و مسافر اجرايي شد و محورهاي تهران شيراز تهران مشهد تهران رشت و تهران تبريز اجرايي و عملياتي شد و ١٧٠٠ دستگاه دوربين در محورهاي برون شهري به زودي نصب مي شوند.

مهري با اشاره به فعاليت قرارگاه جهادي تربيت و آموزش تصریح کرد: اقداماتي كه در اين حوزه در مجموعه راهور انجام شده است و رضايت بخش بوده، كه در اقداماتي كه در رده هاي آموزشي به عمل امد راهور توانست رتبه نخست را از آن خود كند.

وي گفت: با اقدامات انجام شده شاهد كاهش تلفات ترافيكي در كشور خواهیم بود.


*خبر خوش برای کسانی که می‌خواهند گواهینامه بگیرند

سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه نشست فصلی رؤسای پلیس راهور ،در جمع خبرنگاران، گفت: با قانون جدیدی که به زودی ابلاغ خواهد شود این امکان فراهم می‌شود که کسانی که کارت معافیت پایان خدمت ندارند، می‌توانند گواهینامه اخذ کنند که به زودی و در سال جاری این امکان فراهم خواهد شدو مقدمات و مصوبات آن در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه داشتن معاینه‌فنی برابر قانون برای موتورسیکلت‌ها هم الزامی است، افزود: البته مشمولان غایب و فراری نمی‌توانند گواهینامه اخذ کنند.

سردار مهری بیان کرد: برابر قانون داشتن معاینه فنی برای تمامی وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت الزامی است و در همین راستا به زودی شرایطی فراهم می‌شود که موتورسواران هم معاینه‌فنی اخذ کنند، همچنین در صورت نداشتن برگه معاینه‌فنی از سوی پلیس جریمه خواهند شد.

سردار مهری گفت: در حال حاضر خیلی از مراکز معاینه‌فنی پذیرش موتورسیکلت را دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا اذعان کرد:‌ برای خودروهای سیاسی و تشریفاتی و وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی در خصوص جریمه به دلیل تخلفات هیچ استثنائی وجود ندارد با اختصاص رونمایی از پلاک خودروهای سیاسی و وزارت‌خانه‌ها امکان اعمال قانون سیستمی فراهم شده است.

سردار مهری اظهار کرد: پلاک D مخصوص خودروهای دیپلماتیک و پلاک s مخصوص خودورهای سرویس است و از این پس در صورتی که تخلفاتی رانندگان این خودروها داشته باشند جریمه خواهند شد و تا زمانی که جرایم تسویه نشود امکان خروج از کشور را ندارند.

وی در پایان اذعان کرد: شناسایی در خصوص نقاط حادثه‌خیز در دستور کار پلیس قرار دارد و درهمین راستا از طریق تجهیزات و GPS این نقاط پرحادثه‌خیز شناسایی شده است و درحال حاضر 3هزارو 400 نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها و 2هزار خودرو در شهرها شناسایی شده است، این درحالی است که در گذشته 8هزار نقطه حادثه‌خیز داشته‌ایم.

انتهاي پيام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان