۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اقدام عجیب دولت در روز من‌درآوردی کوروش چه معنایی داشت؟
کد خبر: ۲۱۶۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

دستور ممنوعیت برخی تورها به پاسارگاد؛ از توهم تا واقعیت

اقدام عجیب دولت در روز من‌درآوردی کوروش چه معنایی داشت؟

مگر در سال های گذشته با وجود تکرار برخی رفتارهای ناپسند و شعارهای ساختارشکن مشکلی در برگزاری این تجمع وجود داشته اکنون در سال آخر دولت یازده و ۶ ماه مانده به انتخابات تلاش شده از این مسئله، سوءاستفاده شود؟

اقدام عجیب دولت در روز من‌درآوردی کوروش چه معنایی داشت؟
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،همزمان با هفتم آبان روزی که از سوی برخی به عنوان روز کوروش معرفی شده، انتشار برخی دستورالعمل های دولتی مبنی بر ممنوعیت برگزاری تور به پاسارگاد، حاشیه ساز شد.
ماجرا از این قرار بود که در شبکه های اجتماعی، تصویر چند دستور و بخشنامه دولتی منتشر شد که بر اساس آن، در آستانه روز هفتم آبان برگزاری تور به مقصد پاسارگاد در استان فارس که مقبره کوروش پادشاه هخامنشی در آن قرار دارد، ممنوع شده بود. این موضوع بلافاصله دستمایه تخریب و تبلیغ علیه نظام در رسانه های بیگانه قرار گرفت.

اما ماجرا چیست؟ آیا نهادهای مسئول دولتی واقعا تور به مقصد پاسارگاد را در روز مذکور ممنوع کرده بودند؟ تا کنون هیچ مقام دولتی در این خصوص اظهارنظر نکرده اما در صورت صحت این موضوع، باید پرسید چرا چنین بهانه ای به دست معاندان نظام داده شده است؟ در حالی که در سال های گذشته نیز همین تجمع چند صد نفره در پاسارگاد بدون هیچ گونه مشکلی برگزار می شد، چنین اقدامی جز بهانه دادن به دست معاندان چه مفهومی دارد؟ آیا صدور چنین دستوری – اگر دلیل نطقی نداشته باشد - و از آن مهم تر رسانه ای کردن آن، شائبه برانگیز نیست؟

نکته جالب اینجاست که تجمع مذکور به اذعان همه شرکت کنندگان و حتی رسانه های معاند نظام، با وجود آنکه حتی در برخی موارد از سوی تعداد کمی از شرکت کننده ها، شعارهای ساختارشکن نیز داده شده بود، بدون هیچ گونه ممانعت و برخوردی در آزادی کامل برگزار شد. همین موضوع ابهامات در مورد دستور ممنوعیت برخی تورها را ابهام برانگیزتر می کند. مگر در سال های گذشته با وجود تکرار برخی رفتارهای ناپسند و شعارهای ساختارشکن مشکلی در برگزاری این تجمع وجود داشته اکنون در سال آخر دولت یازده و 6 ماه مانده به انتخابات تلاش شده از این مسئله، سوءاستفاده شود؟




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان