۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین توسعه دیپلماسی فرهنگی با خرمهره! +عکس
کد خبر: ۲۱۶۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد؛

توسعه دیپلماسی فرهنگی با خرمهره! +عکس

حضور در نمایشگاه‌ای کتاب بین‌المللی ثمرات فراوان دارد اما نه با دیپلماسی فرهنگی خرمهره، بهتر است عینک‌های روشنفکرانه برای حضورهای اینگونه برداشته شود.

توسعه دیپلماسی فرهنگی با خرمهره! +عکس
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،حضور در نمایشگاه‌ای کتاب بین‌المللی ثمرات فراوان دارد اما نه با دیپلماسی فرهنگی خرمهره، بهتر است عینک‌های روشنفکرانه برای حضورهای اینگونه برداشته شود.

مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه‌های کتاب هم برای خود ماجرایی شده است. هرچند ایران به تازگی این مسئله را تجربه می‌کند اما به نظر می‌رسد راه را نباید به اشتباه رفت.

بر اساس این گزارش، ایران در نمایشگاه روسیه و تا چند روز پیش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد مهمان ویژه بود و برای توسعه دیپلماسی بعلاوه کتاب از خرمهره استفاده کرد!

توسعه دیپلماسی فرهنگی با خرمهره! +عکس

اهدای خرمهره به بازدیدکنندگان غرفه ایران درنمایشگاه بلگراد 

حضور در صحنه‌های بین‌المللی مزایای زیادی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و باید در برنامه سالانه فرهنگی کشور چنین تدابیری اندیشیده شود تا چهره فرهنگی ایران به دنیا نمایان شود. حضور در نمایشگاه‌های کتاب هم از جمله این اقدامات ارزشمند است اما بهتر است کمی به سمت ارزش‌ها قدم برداشته و اولویت‌ها را تبلیغ کنیم نه خرمهره!

زمان آن رسیده تا مسئولان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دست از دیپلماسی خرمهره برداشته و تدبیری نه روشنفکرانه بلکه معقولانه داشته باشند.




انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان