۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی مجدد کشتارگاه زیاران به ۳۰۰میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد
کد خبر: ۲۱۶۵۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۱۰:۳ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

راه‌اندازی مجدد کشتارگاه زیاران به ۳۰۰میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد

استاندار قزوین عنوان کرد: کشتارگاه زیاران با ظرفیت تولید و بسته بندی ۱۰ درصد از گوشت قرمز کشور به مدت ۱۰ سال تعطیل بود که راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.

راه‌اندازی مجدد کشتارگاه زیاران به ۳۰۰میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قروین در جلسه کارگروه کمیسیون صنایع مجلس که عصر روز گذشته در سالن استانداری قزوین برگزار شد، گفت: به 505 واحد تولیدی قزوین تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی افزود: 249 از این تولیدکنندگان از طریق مراجعه به بانک ها و بیش از 250 تولید کننده از طریق سمانه بهین‌یاب تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی افزود: به اتمام رساندن 467 واحد تولیدی نیمه تکمیل در دستور کار قرار دارد که با انجام آن تا پایان سال جهش قابل توجهی در بحث تولید و اشتغال خواهیم داشت.

استاندار قزوین با اشاره به تعداد واحدهای تعطیل در استان، بیان کرد: طی بررسی های انجام شده 115 واحد تعطیل در استان قزوین وجود دارد.

همتی ادامه داد: یکی از نقاط تمرکز ما بازگردان واحدهای تعطیلی که بازار فروش و ماشین آلات مجهز دارند به چرخه تولید است.

وی به یکی از این واحدهای تولیدی اشاره و اضافه کرد: کشتارگاه زیاران با ظرفیت تولید و بسته بندی 10 درصد از گوشت قرمز کشور به مدت 10 سال تعطیل بود که از سال گذشته کشتارهای آزمایشی در این کشتارگاه انجام شده است.

استاندار ادامه داد: راه‌اندازی مجدد این واحد تولیدی 300 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد که قصد داریم با فراهم کردن شرایط این واحد تولیدی را به چرخه تولید برگردانیم.

همتی تصریح کرد: برای تشویق تولیدکنندگان و سرمایه گذاران باید جاذبه ایجاد شود.
وی ادامه داد: چنانچه در حوزه تولید جاذبه ایجاد نشود مانند ماشین در گل مانده در این حوزه کاری از پیش نخواهیم برد.

همتی ادامه داد: در بخش ایجاد جاذبه تولید باید از استراتژی تهاجمی در قانون‌گذاری و اجرای آن در جهت ایجاد بازارهای جدید خارج از کشور استفاده کنیم.

استاندار قزوین با بیان ایجاد جاذبه تولید نیازمند پیگیری‌های ملی است، تصریح کرد: ایحاد بازارهای خارجی برای تولید کنندگان نوعی جاذبه تولید است که به افزایش روند کار کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور چنین کارگروه‌هایی در استان‌ها باعث می شود تا نمایندگان مجلس و مسئولین از نزدیک با مشکلات بخش های مختلف آشنا شوند و در بخش های قانون گذاری با در نظر گرفتن شرایط عمل کنند.

انتهای پیام/ 9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان