۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم سازی و انگل تراپی رها می‌شوند
کد خبر: ۲۱۶۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان پسماند قزوین:

سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم سازی و انگل تراپی رها می‌شوند

مدیرعامل سازمان پسماند قزوین بیان کرد: در راستای تداوم حفظ سلامت جامعه ، طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب در محلات قزوین ادامه خواهد یافت.

سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم سازی و انگل تراپی رها می‌شوند
مجتبی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره فعالیت‌های این سازمان گفت: سامان دهی سگ‌های بلاصاحب یکی از فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان است که با همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به زنده گیری و جمع آوری 126قلاده سگ از سطح شهر گفت: این سگ‌ها پس از زنده گیری و جمع آوری جهت نگهداری ، انگل تراپی و عقیم سازی به کمپ " حامی" منتقل که پس از سیر مراحل مورد نظر ، مجددا" در محیط‌های شناسایی شده رها می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مطابق قانون، معدوم سازی سگ‌های بلاصاحب ممنوع است، افزود: این طرح از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز و ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند با مشاهده محل تجمع این دسته از سگ‌ها مراتب را به شماره 137 اطلاع رسانی کنند تا همکاران این بخش از سازمان مدیریت پسماند پس از مراجعه نسبت به زنده گیری و انتقال آنها به کمپ اقدام کنند.

منتظری با اشاره به صورتجلسه کارگروه پسماند استان و مجوز صادره از سوی اداره کل محیط زیست استان مبنی بر رهاسازی سگ‌های عقیم سازی شده در محیط گفت: در طی شش ماه گذشته تمامی قلاده سگ‌هایی که از سطح شهر و نواحی منفصل جمع آوری شده بودند، پس از معاینات پزشکی و واکسیناسیون و عقیم سازی، پلاک کوبی شده و در محیط زنده اولیه رها شدند.

وی بیان کرد: تعدادی از سگ‌های جمع آوری شده به دلیل آلودگی های خاص و بیماری های انگلی معدوم گردیده اند.

این مسئول افزود: تمام سگ‌های بلاصاحب رها شده در سطح شهر بلافاصله پس از جمع آوری به کمپ منتقل و توسط دامپزشک معاینه می‌شوند که در صورت شناسایی هرگونه آلودگی و یا بیماری قابل انتقال به روش " مرگ با ترحم" معدوم و با نظارت دامپزشک و با استفاده از مواد ضد عفونی کننده در سایت محمد آباد دفن می‌شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان