۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سرمایه‌گذاران داخلی مورد توجه قرار بگیرند/ حمایت بدون کارشناسی مشکلات بانک‌ها را به صنایع اضافه می‌کند
کد خبر: ۲۱۶۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

درخواست نمایندگان قزوین از اعضای کمیسیون صنایع:

سرمایه‌گذاران داخلی مورد توجه قرار بگیرند/ حمایت بدون کارشناسی مشکلات بانک‌ها را به صنایع اضافه می‌کند

نمایندگان مجلس از اعضای کارگروه کمیسیون صنایع خواستند تا از سرمایه‌گذاران داخلی حمایت‌ شود و با کارشناسی‌های دقیق از اضافه شدن مشکلات بانک‌ها بر حوزه صنعت جلوگیری شود.

سرمایه‌گذاران داخلی مورد توجه قرار بگیرند/ حمایت بدون کارشناسی مشکلات بانک‌ها را به صنایع اضافه می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه کارگروه صنعتی استان قزوین با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در جهت رسیدگی به مشکلات صنایع استان، عصر روز گذشته (دوشنبه) در سالن استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به ارائه درخواست‌هایی از اعضای این کارگروه در جهت رفع مشکلات صنایع استان قزوین پرداختند.

داود محمدی در ابتدای جلسه گفت: توقع داریم تا در حوزه صنعت، معدن و تجارت، در سطح کلان و در وزارتخانه به بخش معدن و تجارت به میزان بخش صنعت توجه شود.

وی افزود: سامانه بهین یاب بخشی از مشکلات صنایع را حل می کند اما توجه به تامین مالی شرکت‌ها یکی از ضرورت‌های این حوزه است.

این مسئول با اشاره به اهمیت توجه به معافیت‌های مالیاتی شهرک کاسپین و البرز، تصریح کرد: حوزه صنعت همچون سایر بخش‌ها نیازمند افرایش بهره‌وری است و باید الزاماتی در این بخش به وجود بیاید.

بهمن طاهرخانی در ادامه، بیان کرد: از کمیسیون صنعت درخواست داریم تا با توجه به ظرفیت بالای شهرستان تاکستان در بخش صنعت و کشاورزی، برای ادغام این دو بخش اقدام کند تا بخشی از مشکلات حوزه اشتعال نیز حل شود.

این نماینده با بیان اینکه صنعت تاکستان علاوه بر مشکلات فراوان، وسیع و پر رونق است، ادامه داد: برخی از مساِل موجود در گمرکات بخش صادرات را با مشکلاتی روبرو کرده که نیازمند توجه و رسیدگی است.

حمیده زرآبادی نیز پس از صحبت‌های طاهرخانی گفت: احیای واحدهای کوچک و متوسط به کارشناسی بیشتر و دقیق تری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: احیای این واحدها نباید بدون کارشناسی‌های لازم تنها به جهت افزایش آمار انجام شود.

دبیر کمیسیون صنایع افزود: قزوین کارشناسی لازم در این حوزه را دارد اما نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است چراکه در غیر اینصورت مشکلات بانک‌ها نیز به مشکلات صنایع اضافه خواهد.

زرآبادی در پایان از اعضای کمیسیون صنایع درخواست کرد تا از شرکت پارس در جهت حمایت از تولید ملی بازدید کنند.

روح الله بابایی صالح نیز در این جلسه، تصریح کرد: امروز کارگروه کمیسیون صنایع از واحدهای دولتی و خصوصی بازدید کرد و از نزدیک شاهد موفقیت‌ها و مشکلات بخش صنعت استان قزوین بود.

وی ادامه داد: درخواست داریم تا در بخش مدیریتی و سرمایه گذاری در مجلس و وزارتخانه حمایت از سرمایه گذاران داخلی مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از بخش خصوصی داخلی می‌تواند قسمت بزرگی از مشکلات اقتصادی را حل کند.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان