۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین باید در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی توانمند قدم‌های جدی برداشته شود
کد خبر: ۲۱۶۴۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۴:۱۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

باید در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی توانمند قدم‌های جدی برداشته شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت نقش نیروی انسانی، برای انجام کارهای کیفی در آموزش و پرورش باید در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی توانمند قدم‌های جدی برداشته شود.

باید در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی توانمند قدم‌های جدی برداشته شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه ستاد برنامه ملی شهاب که با موضوع استعدادیابی دانش‌آموزان ابتدایی در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد که متاسفانه در اجرای طرح‌های ملی خیلی موفق نبودیم.

معلمان محور و مبنای کیفیت بخشی برنامه‌ها هستند

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اولیاء، معلمان، نخبگان و صاحبنظران این است که چرا آموزش و پرورش به سمت کیفیت بخشی فعالیت‌ها حرکت نمی‌کند و حافظه محور است و شناسایی و شکوفایی استعدادها به خوبی انجام نمی‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح شهاب در واقع پاسخ به دغدغه‌هایی است که در آموزش و پرورش و خانواده‌ها وجود دارد اما این طرح تاکنون آنطور که باید معرفی نشده و به معنای واقعی به آن پرداخته نشده است.
وی تصریح کرد: اگر خواهان اجرای دقیق، کامل و هدفمند برنامه ملی شهاب در استان هستیم نیاز به اجماع عوام و خواص است اما هنوز به این باور نرسیدیم که این طرح می‌تواند به نظام تعلیم و تربیت کمک فروانی کند.
قاسمی با تاکید بر اجرا، نظارت و ارزیابی دقیق این طرح از سوی مسئولان مناطق بیان کرد: هر طرح در ابتدای شروع کار با مشکلات و نواقصی مواجه است که باید پیگیری برای رفع مسائل به درستی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: لازم است تا با خروج از مباحث کلیشه‌ای به سمت اجرای کیفی این طرح با استفاده از ایده‌ها و ابتکارات جدید پیش رویم بنابراین از مسئولان مناطق تقاضا دارم که برای جلسه آینده طرح و برنامه‌های جدید خود را در راستای اثربخشی و کیفیت بخشی بیشتر طرح شهاب ارائه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: آموزش مدرسین یکی از کارهای مهم برای ارتقاء کیفیت اجرای طرح شهاب است چراکه محور و مبنای کیفیت بخشی این برنامه، معلمان هستند که نقش موثری در موفقیت آن دارند.
وی تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند از اهمیت به سزایی برخوردارند و برای انجام کاری کیفی در آموزش و پرورش باید در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی توانمند قدم‌های جدی برداشته شود.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای در موفقیت اجرای طرح شهاب موثرند
قاسمی در پایان بیان کرد: برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای در اجرای این طرح مهم هستند ضمن اینکه مسئولان مناطق باید با تبادل تجربیات و استفاده از نظرات یکدیگر برای دستیابی به نتایج موثر تلاش کنند.
در ادامه این جلسه دکتر کریم افشار، رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین اظهار کرد: اگر طرح شهاب به درستی اجرا شود و استعدادها در مسیر خود قرار گیرند بدون شک شاهد ثمرات ارزشمند آن در آینده خواهیم بود.
وی با اشاره به همکاری بنیاد نخبگان با آموزش و پرورش در اجرای برنامه شهاب افزود: فرهنگ منطقه در اجرای برنامه شهاب موثر است بنابراین با توجه به مناطق مختلف نیاز به ابتکار عمل خاص است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان