۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین رزمایش مدافعان حریم ولایت در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۱۶۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع):

رزمایش مدافعان حریم ولایت در قزوین برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) خبرداد: رزمایش مدافعان حریم ولایت در روزهای ۱۳-۱۴آبان ماه در قزوین در بوستان باراجین برگزار خواهد شد .

رزمایش مدافعان حریم ولایت در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، ظهر امروز(دوشنبه) نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین با محوریت رزمایش مدافعان حریم ولایت در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

داود بهرامی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین در این نشست با اشاره به روز 13 آبان اظهار کرد: مناست‌های تاریخی و ملی برای ملت ما یک نماد است و روز 13 آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران است.

وی افزود: زمانی که امام خمینی (ره) را تبعید کردند در مجلس شورای اسلامی آن روز قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند که هیچ دادگاهی حق برخورد با خاطیان آمریکایی ندارد که این قانون عزت و شرف ملت ایران را نشانه گرفته بود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) در ادامه اضافه کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با این قانون سخنرانی بسیار قرایی داشتند که به دستگیری و تبعید ایشان منجر شد اما مردم از موضوع اطلاع پیدا کرده و راهپیمایی‌ها و تظاهرات گسترده ای برگزار کردند همین فریادها سبب شد انقلاب اسلامی به ثمر بشیند.

بهرامی تصریح کرد: در 13 آبان سال 57 دانش آموزان به تبعیت از امام در خیابان ها به تظاهرات پرداختند و در مقابل رژیمک ستم شاهی قد علم کرده و به شهادت رسیدند.

وی در ادامه اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس 550 هزار دانش آموز در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیدند که این نشان دهنده ولایت پذیری قشر نوجوان و جوان از ولی فقیه زمان خود است.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) عنوان کرد: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند چرا که تمام حمایت‌ها، جاسوسی‌ها و پشتیبانی ها برای کودتا در کشور از سفارت آمریکا صورت می‌گرفت.

وی تصریح کرد: ملت ایران همیشه باید در خاطر داشته باشند که روحیه آمریکا روحیه استکبارستیزی است و ما باید هر ساله روز مبارزه با استکبار را باحضور حداکثری برگزار کنیم تا چشم طمع دشمن از کشور دور شود.

بهرامی با بیان اینکه دولت آمریکا سعی دارد با ایران رابطه برقرار کند تا در کشور نفوذ کند، بیان کرد: دولت آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی دست از دشمنی خود برنمی‌دارند، به لطف خدا و بیداری ملت و همچنین تدابیر هوشمندانه رهبری تا به امروز نتوانسته‌اند در کشور نفوذ کنند.

وی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی خارج شدن از بیرق استکبار جهانی است، عنوان کرد: حکومت الهی از آن مستضعفان است برای تحقق این وعده الهی باید در مقابل استکباران جهانی ایستاد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن در ادامه اضافه کرد: برای تبدیل شدن به قدرت جهانی مولفه های زیادی باید وجود داشته باشد از جمله قدرت علمی، قدرت اقتصادی و قدرت نظامی که مهمترین مولفه های قدرت هستند.

این مسئول افزود: جمهوری اسلامی ایران در موضوع قدرت علمی به جایگاه قابل قبولی رسیده است اما هنوز تکمیل نشده باید به درجات بالاتر برسد، در موضوع اقتصادی نیز باید از دستور المعمل رهبری که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند بهره بگیریم تا در این زمینه قدرتمند شویم.

بهرامی با بیان اینکه قدرت نظامی بالاترین مولفه قدرت کشورهاست، اظهار کرد: نیروی انسانی در مولفه قدرت نظامی نقش اساسی دارد که باید علاوه بر سلاح نظامی به سلاح ایمان نیز تجهیز شود.

وی با اشاره به هدف برگزاری رزمایش ابراز کرد: در برگزاری رزمایش‌ها مردم قدرت نظامی نیروهای مسلح، سپاه و بسیج را مشاهده می‌کنند که نقش بسزایی در نمایش قدرت نظامی کشور دارد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) اعلام کرد: رزمایش مدافعان حریم ولایت در روزهای 13-14آبان ماه در قزوین در بوستان باراجین برگزار خواهد شد که 4 گردان نظامی در این رزمایش شرکت دارند.

بهرامی در ادامه اضافه کرد: 1500 نیروی نظامی در این رزمایش شرکت دارند، همچنین گردان کوثر خواهران در روز بیستم آبان ماه در موضوع امداد و نجات شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: نیروهای نظامی صرفا از جهت رزمی آموزش داده نمی‌شوند بلکه آموزش‌های عقیدتی، دینی و ایمانی نیز به آن‌ها داده می‌شود تا بینش سیاسی افراد نیز افزایش یابد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) در پایان خاطر نشان کرد: ملت شریف ایران در راهپیمایی بزرگ 13 آبان حضور حداکثری داشتند باشند و با شعار " آمریکا دیوار در حال فروریختن است از تکیه دادن به این دیوار اجتناب کنید" انزجار خود را از مستکبران جهانی نشان دهند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان