۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۵ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند
کد خبر: ۲۱۶۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان:

۲۵ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای برنامه شهاب در سال تحصیلی جاری برای بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز قزوینی در ۴۷۵ مدرسه استان خبر داد.

۲۵ هزار دانش‌آموز قزوینی تحت پوشش برنامه ملی شهاب قرار گرفتند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه ستاد برنامه ملی شهاب با موضوع استعدادیابی دانش‌آموزان ابتدایی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از مسئولین استانی و شهری در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
سعید پاینبرد، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این جلسه اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مدیران مناطق و مسئولان مربوطه باید برنامه ملی شهاب را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امسال سومین سال اجرای برنامه ملی شهاب در استان قزوین است که شروع این طرح در سال ۹۳ به صورت آزمایشی در ۵۳ مدرسه و با همکاری ۷۵ آموزگار در ناحیه دو قزوین بود.
وی ادامه داد: اجرای طرح ملی شهاب در سال ۹۴ در دو منطقه البرز و ناحیه دو قزوین در ۱۶۳ مدرسه و با همکاری ۳۰۴ آموزگار برای ۷۹۸۶ دانش‌آموز پیگیری و دنبال شد.
پاینبرد با اشاره به اهمیت نقش آمار در رشد اجتماعی، اقتصادی و سایر بخش‌ها در استان و کشور تصریح کرد: طرح شهاب در سال تحصیلی جاری برای بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز ۴۷۵ مدرسه و با مشارکت و همکاری ۹۶۲ آموزگار در ۶ منطقه البرز، آبیک، تاکستان، بوئین زهرا، ناحیه یک و ناحیه دو استان اجرا می‌شود.

باید بحث هدایت تحصیلی را به طرح شهاب گره بزنیم
وی با اشاره به اهمیت نقش معلمان در موفقیت اجرای این طرح عنوان کرد: طرح شهاب در واقع برنامه گمشده معلمان بوده و مسئولیت فراموش شده‌ای است که با اجرای این طرح مورد تاکید و یادآوری قرار می‌گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: عدم توجیه مناسب خانواده‌ها در خصوص طرح شهاب، مهم‌ترین مشکل ما است چراکه هدف اصلی این طرح شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان بوده نه آموزش و شناسایی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان.
وی اضافه کرد: برخی والدین تصور می‌کنند که چون فرزند آنها در طرح شهاب نخبه شناسایی شده بنابراین باید در آزمون مدارس تیزهوشان یا نمونه دولتی قبول شوند در نتیجه فشار مضاعفی بر فرزندان خود تحمیل می‌کنند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی به خانواده‌ها معرفی شود تا دانش‌آموزان شناسایی شده در طرح شهاب به سمت این جشنواره هدایت شوند.
وی در ادامه بیان کرد: امسال در بخش هدایت تحصیلی متوسطه اول پایه نهم موجی در کشور ایجاد شد و خیل عظیمی از دانش‌آموزان به سمت شاخه نظری رشته تجربی هدایت شدند در حالیکه دانش‌آموزان باید متناسب با استعدادهای ذاتی خود در رشته‌های تحصیلی مناسب ادامه تحصیل دهند.
پاینبرد تاکید کرد: اجرای دقیق طرح شهاب، بستر مناسبی برای هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان متوسطه است که از همین حالا باید در این زمینه ورود پیدا کنیم و بحث هدایت تحصیلی را به طرح شهاب گره بزنیم و از این طرح برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، مناسب با استعدادهای فردی استفاده کنیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان بر انجام نظارت‌های هدفمند براساس برنامه و شاخص برای شناسایی مشکلات و نواقص و تلاش برای رفع آنها در اجرای طرح شهاب تاکید کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان