۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آمریکا در اجرای برجام ۱۱ مورد عهدشکنی داشته است/ بانک‌های دنیا از معامله با ایران هراس دارند
کد خبر: ۲۱۶۴۸۵ نویسنده: نقوی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا در اجرای برجام ۱۱ مورد عهدشکنی داشته است/ بانک‌های دنیا از معامله با ایران هراس دارند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه موارد نقض شکنی آمریکا در برجام ۱۱ مورد است، عنوان کرد: یکی از محوری ترین عهدشکنی‌های آمریکا، هراسی است که این کشور در بانک‌های بزرگ دنیا ایجاد کرد به طوری که این بانک‌ها حاضر به انجام معامله با جمهوری اسلامی ایران نمی‌شوند.

 آمریکا در اجرای برجام ۱۱ مورد عهدشکنی داشته است/ بانک‌های دنیا از معامله با ایران هراس دارند
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره اولین گزارش 6 ماهه کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی با موضوع بررسی برجام اظهار کرد: این گزارش روز گذشته(یکشنبه) در صحن علنی مجلس قرائت شد و محور اصلی آن این نکته بود که علی رغم انجام تعهدات ایران مطابق راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، اما بدعهدی‌ها و پیمان شکنی‌های آمریکا مانع اصلی انجام مفاد برجام است.
وی در ادامه افزود: از ابتدای روز اول اجرای برجام تاکنون آمریکایی‌ها 11 بار برخلاف این توافقنامه عهدشکنی کرده است و تحریم‌ها جدیدی علیه ما تصویب و محدودیت‌هایی در مسیر انجام برجام ایجاد کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان کرد: یکی از مصادیق بدعهدی آمریکایی‍‌ها این بود که بلافاصله در روز دوم اجرای برجام 11 شخصیت حقوقی و هسته‌ای ایران را در لیست تحریم‌ها شدید قرار دادند که با نص صریح برجام مخالف بود.
وی ادامه داد: همچنین در طول این مدت 2 دستبرد بزرگ از سوی آمریکا به اموال بلوکه شده ایران زد و 2 میلیارد دلار از اموال ایران غارت شد و در مرحله بعدی 2.8 میلیون دلار را دستبرد زدند، همچنین محدودیت ویزایی که برای سفر به کشورمان از سوی کنگره آمریکا مورد تصویب قرار گرفت از جمله بدعهدی‌های آمریکا در برجام است.

دولت موارد 9 گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب را به طور دقیق اجرا کند

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از محوری ترین عهدشکنی‌های آمریکا، هراسی است که این کشور در بانک‌های بزرگ دنیا ایجاد کرد به طوری که این بانک‌ها حاضر به انجام معامله با جمهوری اسلامی ایران نمی‌شوند و یا در تبادلات بانکی و مالی احتیاط می‌کنند.
وی اضافه کرد: امروز هر بانکی در دنیا برای معامله با ایران باید از خزانه داری ایالت متحده آمریکا مجوز دریافت کند تا جریمه نشود، البته سران آمریکا مجوزهای مبهم برای این بانک‌ها صادر می‌کنند که این موضوع زمینه احتیاط بانک‌ها را برای معامله با ایران فراهم کرده است.
نقوی حسینی با بیان اینکه موارد نقض شکنی آمریکا در برجام 11 مورد است، عنوان کرد: در شورای عالی امنیت هیأت نظارت بر برجام با حضور مقامات بلند بیانیه تشکیل شده که اجرای برجام را رصد می‌کنند و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به این هیأت ارائه می‌کنند همچنین ستاد اجرایی برجام نیز گزارش‌های لازم را می‌دهد و در نهایت این هیأت با قضاوت خود گام‌های بعدی را در برجام اعلام می‌کند.
وی بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به هیأت نظارت بر برجام و دولت این است که موارد 9 گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب باید به طور دقیق اجرا شود و نظارت بر اجرا هم صورت بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان