۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳۵ تُن کالای تولید شده داریم که بازار فروش ندارد/ شرمنده نیروی متخصص آماده کار در استان قزوین هستیم
کد خبر: ۲۱۶۴۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت رضابافت در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس:

۳۵ تُن کالای تولید شده داریم که بازار فروش ندارد/ شرمنده نیروی متخصص آماده کار در استان قزوین هستیم

مدیرعامل شرکت رضابافت در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: در همین شرکت حدود ۳۵ تن کالا تولید شده موجود است که بازار فروش برای آن نیست.

۳۵ تُن کالای تولید شده داریم که بازار فروش ندارد/ شرمنده نیروی متخصص آماده کار در استان قزوین هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، رئیس کمیسیون صنایع مجلس صبح امروز(دوشنبه) به همراه جمعی از اعضای این کمیسیون و نمایندگان مردم قزوین در مجلس از شرکت رضا بافت بازدید کردند.

فلک رسایی مدیرعامل این شرکت در این بازید ابراز کرد: صنعت نساجی یکی از صنایع آسیب پذیر است که در سال‌های گذشته قاچاق باعث ایجاد مشکل در این صنایع شد.

وی افزود: این واحد اولین واحد تولیدکننده نخ میکروفلامنت پلی استر در کشور است و از بهترین تکنولوژی‌ها در آن استفاده شده که این موجب 25 هزارنفر از زیرمجموعه این واحد تغذیه کنند.

مدیرعامل شرکت رضابافت تاکید کرد: بزرگترین مشکل صنایع مشکل مواد اولیه است، به دلیل آتش گرفتن یکی از پتروشیمی‌ها مواد اولیه با مشکل مواجه شد و مجبور به واردات این مواد شدیم و نمی‌توانیم در چنین شرایطی با کشورهایی مانند چین و هندوستان رقابت کنیم.

این فعال صنایع نساجی اعلام کرد: برای وارد کردن مواد اولیه ابتدا باید هزینه گمرک و سپس 9 درصد مالیات برازرش افزوده توسط این صنایع پرداخت شود که حدود 23 تا 28 درصد به هزینه مواد اولیه اضافه میشود.

وی اظهار کرد: در همین شرکت حدود 35 تن کالا تولید شده موجود است که بازار فروش برای آن نیست.

فلک رسایی در ادامه افزود: امروزه حمل و نقل هزینه زیادی را برروی قیمت تمام شده کالا ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: از مقامات کمیسیون صنایع تقاضا داریم به صنایع نساجی نگاه ویژه ای داشته باشند زیرا یکی از اشتغال زاترین صنایع کشور است.

مدیر عامل شرکت رضابافت عنوان کرد: در این استان با یک آگهی 3 هزار نیروی متخصص برای کار اعلام آمادگی می‌کنند و ما شرمنده آنان می‌شویم.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار لازمه امیدواری مردم استان است.

این فعال صنایع نساجی ابراز کرد: باید برای جوانان اشتغال زایی شود تا از آسیب‌های فراوانی که وجود دارد پیشگیری شود و برای این کار باید مسئولین سنگ را از جلوی پای صنایع بردارند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان