۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اذعان به نقش پول در بازی‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ در انتخابات ۹۶ کدام ثروتمند ظهور می‌کند؟!
کد خبر: ۲۱۶۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۰ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نتیجه اظهارات بی‌سابقه کولایی

اذعان به نقش پول در بازی‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ در انتخابات ۹۶ کدام ثروتمند ظهور می‌کند؟!

کولایی ناخواسته پرده از نوع نگاه انتخاباتی اصلاح‌طلبان برداشت. او به گونه ای صحبت کرده که نتیجه غیرمستقیم آن تجویز و یا دست کم پذیرش استفاده از پول برای تاثیرگذاری در انتخابات است. او حتی به صراحت گفته پولدارها شانس بیشتری برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دارند.

اذعان به نقش پول در بازی‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان/ در انتخابات ۹۶ کدام ثروتمند ظهور می‌کند؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم، بر نقش پول در تصمیمات انتخاباتی اصلاح طلبان اذعان کرده است.

کولایی درباره اینکه «گفته می‎شود برخی کاندیداها به وسیله رانت و پول وارد لیست امید شده‌اند»، اظهار کرد: هیچ‌فردی نمی‎تواند چنین سازوکاری را در هیچ دوره‌ای از انتخابات رد یا تکذیب کند.

او حتی پا را از این هم فراتر گذاشت و گفت: "به هر حال افرادی که از امکان مالی و ارتباطات خوبی برخوردارند و چنین امکاناتی برای آن‌ها فراهم است، قطعاً نسبت به بقیه افراد شانس بیشتر و بهتری برای حضور در همه لیست‌های انتخاباتی دارند." "پول و رانت و همچنین تلاش برای استفاده از سازوکارهای مؤثر در نتایج انتخابات؛ هیچ‌گاه از عرصه رقابت‌ها خارج نشده و نخواهد شد. ضمن اینکه در توسعه یافته‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورها نیز شاهد تأثیرگذاری چنین عواملی (رانت و پول) در انتخابات یا ورود کاندیداها به لیست‌ها هستیم."

او تایید کرد که "شاید یکی از مهمترین نقدها به شورای عالی سیاستگذاری در انتخابات مجلس دهم؛ عدم توجه به انتخاب کاندیداها و ورود آن‌ها به لیست امید باشد."

پیش از این، بسیاری از اصلاح طلبان پس از تشکیل مجلس دهم از ترکیب آنچه با عنوان "لیست امید" در انتخابات حاضر شده بود انتقادات تندی را مطرح کردند. این انتقادات به ویژه بعد از اظهارات نسنجیده فاطمه حسینی دختر صفدر حسینی مشهورترین مدیر نجومی دولت روحانی و وزیر اقتصاد دولت خاتمی در مجلس شدت گرفت. حسینی بخشی از وقت پارلمان را به حمایت از خود، پدر و همسرش اختصاص داده بود.

انتقاد از ترکیب لیست امید تا جایی پیش رفت که مصطفی کواکبیان با ارائه آمار دقیق تری از این ماجرا گفت: ‏۵۷ نفر از کسانی که فرمهای لیست امید را امضا کردند پس از ورود به مجلس اصلا سلام ما را علیک هم نگفتند.

در این بین، اظهارات الهه کولایی درباره نقش پول در انتخابات که در نوع خود بی سابقه است و پیش از این معمولا در مورد انتخابات کشورهای غربی به کار می رفت پرده از نوع نگاه اصلاح طلبان در انتخابات برداشت. کولایی به گونه ای صحبت کرده که نتیجه غیرمستقیم آن تجویز و یا دست کم پذیرش استفاده از پول برای تاثیرگذاری در انتخابات است. او حتی به صراحت گفته پولدارها شانس بیشتری برای حضور در لیست‌های انتخاباتی دارند.

لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران در سال 92، یک بانوی ثروتمند را به خود دیده بود. فاطمه دانشور هم می توانست سهم زنان را در لیست اصلاح طلبان بالا ببرد و هم وزن اقتصادی آن را. همین سیاست در انتخابات مجلس نیز تکرار شد و این بار فاطمه مقیمی بازرگان زن ایرانی و کارآفرین زن برتر جهان و عضو حزب کارگزارن نقش دانشور را بر عهده گرفت اما رد صلاحیت مانع حضور شخص او در لیست نهایی اصلاح طلبان شد.

حال باید منتظر ماند و دید با این اعتراف صریح کولایی، سیاست اصلاح طلبان برای دور آتی انتخابات ریاست جمهوری و بیش از آن انتخابات شوریا شهر در تهران و کلانشهرها چه خواهد بود و آیا این بار نیز پدیده ای از جنس دو انتخابات قبلی رو خواهد شد؟!




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان