۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طرح مصباح الهدی در مدارس قزوین اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۱۶۴۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۹ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان :

طرح مصباح الهدی در مدارس قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح مصباح الهدی در بیش از ۲۰۰۰ مدرسه استان خبر داد.

طرح مصباح الهدی در مدارس قزوین  اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه این اداره اظهار کرد: طرح مصباح الهدی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدارس استان قزوین اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: آشنایی دانش‌آموزان با زندگی چهارده معصوم(ع)، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و پاسخگویی به مسائل دانش‌آموزان در موضوعات دینی و مذهبی از اهداف اجرای این طرح می‌باشد.
قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت شناخت سبک و سیره زندگی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان بهترین الگوی عملی و اخلاقی، در راستای اسناد فرادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و منشور توسعه فرهنگ قرآنی این طرح اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح در تمام مدارس با استفاده از ظرفیت‌های موجود اجرا می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند در زمینه‌هایی از قبیل زندگی امام معصوم(ع)، کرامات، حکایات، داستان‌های کاربردی، احادیث و روایات، شرکت در مسابقات فرهنگی هنری از قبیل کتابخوانی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، داستان، تئاتر و بهره‌مندی از فضای مجازی مانند وب سایت، وبلاگ نویسی و پیامک فعالیت نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برای اجرای تخصصی این طرح هر استان با الهام گیری از یک امام معصوم زوایای زندگی وی را بررسی می‌کنند، مدارس استان قزوین نیز درباره سبک زندگی و روایات و احادیث حضرت امام جواد(عليه السلام) برنامه ریزی خواهند کرد.
قاسمی در ادامه گفت: مدارس باید تا پایان فروردین ماه سال 96 آثار برگزیده را به آموزش و پرورش منطقه ارسال و ادارات مناطق نیز فعالیت‌های برگزیده مدارس را تا پایان اردیبهشت ماه 96 به اداره کل ارسال کنند تا پس از بررسی در پایان خرداد ماه به اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ارسال شود.
این مسئول تأکید کرد: کتاب ‌های امام شناسی دوره‌های ابتدایی در 3 جلد و دوره‌‌های متوسطه در 14 جلد در دست چاپ می‌باشد که متعاقباً از طريق موسسه منادي تربيت توزیع و پس از دریافت در مدارس توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان