۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین قاتل نوجوان ۱۶ ساله قزوینی به دار مجازات آویخته شد
کد خبر: ۲۱۶۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۹ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

پس از گذشت ۷ سال؛

قاتل نوجوان ۱۶ ساله قزوینی به دار مجازات آویخته شد

قاتل ۲۶ ساله پس از گذشت ۷ سال از وقوع قتل، سحرگاه امروز در زندان مركزي قزوين به دار مجازات اویخته شد.

قاتل نوجوان ۱۶ ساله قزوینی به دار مجازات آویخته شد
حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با اشاره به قصاص یک تبعه افغان اظهار کرد: تبعه‌ افغان كه 7 سال پيش در پي يك درگيري، همكار 16 ساله‌اش را به طرز هولناكي به قتل رسانده و متواري شده بود، سحرگاه امروز در زندان مركزي قزوين قصاص شد.
وی تشریح کرد: جوانی هفدهم شهريورماه سال 90 مردي با مراجعه به دادسراي شهرستان البرز از مفقود شدن برادر 16 ساله‌اش خبر داد و از اسفندماه سال 88، برادرم مفقود شده و هيچ خبري از سرنوشتش نداريم، نمي‌دانيم او مرده و يا زنده است.
دادستان در ادامه اضافه کرد: شاكي در ادامه اظهاراتش از فردي به نام «ع» نام برده و اعلام كرد برادرم با اين فرد در روستاي حصارخروان در يك كارگاه كار مي‌كرد که من به او مظنون هستم و تقاضاي دستگيري او را دارم.
صادقی نیارکی ابراز کرد: پس از اعلام شكايت، بازپرس پرونده دستور شناسايي و دستگيري مظنون اصلي اين پرونده را صادر و با اين دستور پليس آگاهي عمليات دستگيري اين مرد را آغاز كرد.
وی در ادامه توضیح داد: جست‌وجوهاي پليس آگاهي نشان داد كه مظنون مدتي از شهر خارج شده است و اين اتفاق كار را براي پليس سخت كرد، تلاش‌هاي پليس براي شناسايي و دستگيري مظنون ادامه داشت تا اينكه ردپايي از او در قشم به دست آمده و پليس نيز بلافاصله وارد عمل و مظنون را دستگير كرد.
این مسئول عنوان کرد: مظنون جوان در ابتداي بازجويي منكر هرگونه اطلاعي از سرنوشت همكار قديمي‌اش شد اما در ادامه بازجويي‌ها اعلام كرد، از اين جوان هيچ اطلاعي ندارم و درگيري من با او حقيقت ندارد. من در روستاي حصار جوشكاري مي‌كردم و او براي كار نزد من آمد و 10 ـ 15 روز بعد رفت، من خبري از او ندارم.
وی با بیان اینکه اظهارات اين مظنون از نظر پليس آگاهي كافي نبود، اعلام کرد: متهم با قرار بازداشت موقت به زندان معرفي شد. متهم در بازجويي‌های بعدی  اقرار به قتل فرد مفقود شده کرده است.
وی در ادامه با اشاره به انگیزه قتل این جوان گفت: متهم در اعترافات خود گفته است حدود يكسال و نيم پيش با مقتول شوخي مي‌كردم كه او ناراحت شد و چوبي را به سمت من پرت كرد و من هم عصباني شدم و چوب به سمت او پرتاب كردم كه به سر و گردنش برخورد كرد و به زمين افتاد. وقتي متوجه شدم فوت كرده، همانجا چاله‌اي حفر كردم و او را داخل گودال انداختم و رويش خاك و شكسته‌هاي بلوك ريختم.
دادستان قزوین در ادامه افزود: اين قاتل در ادامه بازجويي درباره‌ نحوه قتل اظهار كرد، پس از درگيري با مقتول، او را با سيم خفه و سپس دفنش كردم.
وی اضافه کرد: كارآگاهان با راهنمايي قاتل، محل دفن جسد را شناسايي و جسد را كشف كردند، پس از اعتراف متهم به قتل، اولياي دم تقاضاي قصاص وي را كردند و شعبه دوم دادگاه كيفري استان نيز با توجه به مدارك و شواهد حكم بر قصاص متهم‌ صادر كرد و اين حكم از سوي شعبه‌ي سي و سوم ديوان عالي كشور اجرا شد.
صادقی نیارکی در پایان عنوان کرد: به دنبال درخواست قصاص قاتل از سوی اولیای دم مقتول و اعلام بلامانع بودن اجرای حکم توسط ریاست محترم قوه قضاییه، قاتل 26 ساله پس از گذشت 7 سال از وقوع قتل، سحرگاه  امروز در زندان مركزي قزوين به اجرا درآمد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان