۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۱۵ واحد توزیع‌کننده البسه نامتعارف پلمپ شدند/ برخورد قاطعانه با مروجان بی‌حیایی و مظاهر شرم آور ادامه دارد
کد خبر: ۲۱۶۴۵۷ نویسنده: حجت الاسلام صادقی نیارکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۹ ساعت: ۱۲:۱۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین در مصاحبه با صبح قزوین:

۱۵ واحد توزیع‌کننده البسه نامتعارف پلمپ شدند/ برخورد قاطعانه با مروجان بی‌حیایی و مظاهر شرم آور ادامه دارد

دادستان قزوین با اشاره به پلمپ ۱۵ واحد توزیع‌کننده البسه نامتعارف در استان بیان کرد: ما قاطعانه به دنبال اجرای قانون هستیم و در این مسیر برای حفظ امنیت اخلاقی و فرهنگی مردم قزوین به صورت قانونی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

۱۵ واحد توزیع‌کننده البسه نامتعارف پلمپ شدند/ برخورد قاطعانه با مروجان بی‌حیایی و مظاهر شرم آور ادامه دارد
حجت الاسلام صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره برخورد قانونی دادستانی قزوین با توزیع کنندگان البسه نامتعارف در استان اظهار کرد: در راستای عمل به امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ترویج کنندگان بدپوششی و بی عفتی در جامعه برخورد با هنجارشکنان در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه مردم شهیدپرور و انقلابی استان قزوین نیز اعتراض‌های خود را از طریق سمن‌های مردمی به ما منتقل کردند و خواستار ورود مسئولان قضایی و انتظامی در برخورد با توزیع و تولیدکنندگان مانتوهای جلوباز و پوشاک نامتعارف شدند.
دادستان قزوین اذعان کرد: در راستای مقابله با هجارشکنی در سطح استان با دستور مستقیم مبنی بر اجرای طرح پوشاک و البسه نامتعارف از طریق پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان قزوین 317 واحد صنفی پوشاک در قزوین مورد بازرسی قرار گرفت که 24 واحد از این اصناف تعهد کتبی، 116 مورد تذکر و توجیه انتظامی و 15 واحد هم پلمپ شدند و البسه آنها کشف و ضبط شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون از طریق قاچاق، بیشترین ورود پوشاک قاچاق را به کشور شاهد هستیم که اکثر آنها با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما مطابقت ندارد و ترویج دهنده فرهنگ غربی و بدپوششی در کشور است.
این مسئول تصریح کرد: ما قاطعانه به دنبال اجرای قانون هستیم و در این مسیر برای حفظ امنیت اخلاقی و فرهنگی مردم قزوین به صورت قانونی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
وی با اعلام حمایت از زحمات کلیه نیروهای دخیل در این طرح از فرماندهی انتظامی استان، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و ریاست اداره نظارت بر اماکن عمومی و نیروهای تحت امر آنان تقدیر و تشکر کرد.
صادقی نیارکی گفت: تولیدکنندگان و استفاده کنندگان مانتوهای باز و شلوارهای پاره مروجان اصلی بی حیایی هستند و وظیفه خود می‌دانیم که با اینگونه مظاهر شرم آور مقابله و برخورد کنیم.
وی با ابراز نگرانی از شیوع تاسف آور مدل جدیدی از پوشش زنان و دختران در شهر از برخورد شدید با تولید کنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از آنها خبر داد.
صادقی نیارکی با بیان اینکه اسلام دین بی بند و باری و بی حجابی نیست، دین حجاب، پوشش، حفظ حریم و حرمت انسان ها است، اظهار داشت: فلسفه حجاب و پوشش مناسب برای بانوان این است که از رواج فساد و فحشا در جامعه جلوگیری شود و خداوند متعال به دفعات در قرآن به زنان توصیه و تاکید کرده تا زیورها و زیبایی‌های خود را از نامحرم بپوشانند، اما متاسفانه همان بلا و مصیبتی که غربی‌ها گرفتار آن هستند گریبانگیر جامعه ما نیز شده و زن ایرانی که می‌بایست به دنبال مدل و الگوی قرآنی باشد از حجاب اصیل ایرانی و اسلامی که همان چادر است فاصله گرفته است.

این مقام قضایی با انتقاد از وضعیت بدحجابی و بی حیایی شدت گرفته در جامعه گفت: بعضی از افراد در جامعه هستند که می‌خواهند بی قید و بند باشند و اصلا و ابدا به این فکر نمی‌کنند که در چه جامعه و کشوری زندگی می کنند و مصلحت خود را نمی‌دانند.
وی بیان کرد: چرا باید زن ایرانی این اجازه را بدهد تا بواسطه پوشش نامناسب و زننده به حریم خصوصی اش تجاوز نمایند و برایش ایجاد مزاحمت صورت بگیرد و احدی نباید این اجازه را به خود بدهد که به حریم خصوصی دیگران تجاوز یا اهانتی نماید.
این مسئول افزود: افرادی که بدون پوشش اسلامی در شهر ظاهر می‌شوند، تصور می‌کنند باید راحت باشند؛ اما نمی‌دانند که چه طور با این به اصطلاح راحتی آسایس و امنیت دیگران را مختل کرده اند این افراد باید متوجه باشند در جامعه ای که کوچه پس کوچه‌هایش به نام شهیدان مزین و منقش است دیگری جایی برای بی حیایی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: تولیدکنندگان و فروشندگانی که براساس الگوهای غربی و من درآوردی طراحی وعمل می‌کنند و باعث بی حیایی و بی حجابی در جامعه می‌شوند در انتظار برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی باشند.
دادستان قزوین تاکید کرد: طی دستورات جداگانه به ضابطین قضایی خواستار برخورد جدی با تولیدی‌ها و فروشندگان متخلف که مبادرت به تولید و فروش انواع مختلف مانتوهای جلف و زننده از قبیل، جلو باز بدون دکمه، نازک و بدن نما و شلوارهای پاره می‌کنند، شده ایم چرا که اینها مروجان اصلی بی حیایی هستند.
وی تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا الگوهای دینی مطابق با آموزه‌های تربیتی اسلامی را در جامعه ترویج دهند، در غیر اینصورت شاهد الگوهای غلط غربی و من درآوردی در سطح شهر و کشورمان هستیم.
این مقام قضایی با تقدیر و تشکر از اقدامات بنیاد عفاف و حجاب در قزوین عنوان داشت: انتظار ما از شهروندان این است که در ابتدا خود به وسیله امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل شوند تا دیگر شاهد چنین موارد مشمئز کننده در جامعه نباشیم در غیر اینصورت دستگاه قضایی توسط نیروهای خدوم انتظامی بویژه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اداره نظارت بر اماکن عمومی به وظیفه خود عمل و به برخورد مداوم خویش با اینگونه افراد ادامه خواهد داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان