۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دولت با تغییر وزیر، صورت مسئله اختلاس ۸ هزارمیلیاردی را پاک کرد
کد خبر: ۲۱۶۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۹ ساعت: ۱۰:۲۴ ↗ لینک کوتاه

عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در قزوین:

دولت با تغییر وزیر، صورت مسئله اختلاس ۸ هزارمیلیاردی را پاک کرد

یکی از صندوق ذخیره فرهنگیان در قزوین گفت: مهم‌ترین دغدغه فرهنگیان این است که با تغییر وزیر چه کسی پاسخگوی اختلاس ۸ هزار میلیاردی خواهد بود درحالی که قشر فرهنگیان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و ۶ ماه است که مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

دولت با تغییر وزیر، صورت مسئله اختلاس ۸ هزارمیلیاردی را پاک کرد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی پیشرویان یکی از فرهنگیان استان قزوین با اشاره به برخورد سلیقه‌ای دولت‌های مختلف با کانون صنفی فرهنگیان، اظهار کرد: تعاملات به گون‍ه‌ای بوده که کانون صنفی فرهنگیان نتواند مطالبات خود را پیگیری کند و از نظر فرهنگیان عملکرد هیچ یک از دولت‌ها در قبال این کانون مساعد نیست.

وی افزود: خواسته ما از دولت‌ها این بوده که بر این تشکل نظارت جدی داشته باشند و به صورت قانونی برای آن مجوز صادر کنند تا فعالیت‌ها به رسمیت شناخته شود ولی متاسفانه تاکنون هیچ دولتی این همراهی را با ما در دستور کار قرار نداده است.

مدیر کانون صنفی فرهنگیان استان ابراز کرد: آموزش و پروش در دوران وزارت آقای فانی با یک تراژدی روبه‌رو بوده که واقعا جای تاسف دارد و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان تنها یک نمونه از آن است.

آقایان پول ندارند مطالبات فرهنگیان را بدهند اما برای خرید خودروهای لوکس اعتبار دارند
پیشرویان یادآور شد: چندین سال بود که لیزینگ خودرو به فرهنگیان داده نمی‌شد اما ناگهان ۸۰۰ خودرو لوکس ۱۹۶ میلیون تومانی به مدیران صندوق ذخیره داده می‌شود؛ آقایان که می‌گویند اعتبار نداریم تا مطالبات فرهنگیان را بدهیم پس پول خودروها از کجا آمده است.

این مسئول با بیان اینکه ۹۰۰ هزار نفر از فرهنگیان عضو صندوق ذخیره هستند، گفت: فرهنگیان در بیش از ۳۰ شرکت معتبر سهام دارند که ۲ دهه ادامه داشته است یعنی به برکت پول فرهنگیان توانسته‌ایم عضو شرکت‌های مادر باشیم در حالی که بسیاری از همکاران از این روند مطلع نیستند.

اختلاس ۸ هزار میلیاردی مانند حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده نشود
پیشرویان عنوان کرد: ۵۰درصد بانک سرمایه متعلق به فرهنگیان است اما هر بار که موضوع اختلاس در آن مطرح شد آقای فانی از پاسخگویی به آن شانه خالی کرد و امروز ما نگران هستیم که با تغییر وزیر شفاف سازی صندوق ذخیره همانند حقوق‌های نجومی به فراموشی سپرده شود.

وی اضافه کرد: وزیری که در طول وزارت خود حتی یک بار هم خصوص مشکلات مشکلات ابراز نگرانی نکرده و همه موارد را تکذیب کرده است و در بدترین شرایط مدیرعامل خود را تغییر داده، قطعا این موضوع موجب نگرانی جامعه فرهنگیان و ایجاد شبهه در دخالت وزیر در این اختلاس‌ها خواهد شد.

فرهنگیان ۶ ماه است که مزایای خود را دریافت نکرده‌اند
مدیر کانون صنفی فرهنگیان استان تصریح کرد: استعفای وزیر در شرایطی انجام شده که صندوق ذخیره فرهنگیان شاهد بزرگ‌ترین اختلاس معنی‌دار بوده و نشانه این است که بسیاری از مسوولین آموزش و پرورش در این تخلفات دخالت دارند.

پیشرویان تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه فرهنگیان این است که با تغییر وزیر چه کسی پاسخگوی اختلاس ۸ هزار میلیاردی خواهد بود درحالی که قشر فرهنگیان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و ۶ ماه است که مزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

تغییر وزیر فرهنگ در راستای تحقق اهداف انتخاباتی است
این مسوول با بیان اینکه دولت با عزل وزیر در واقع صورت مسئله را پاک کرده است، تشریح کرد: ادب حکم می‌کرد که وزیر می‌ایستاد و پاسخگوی عملکرد خود می‌شد در هیچ جای دنیا چنین روندی عرف نیست و تغییر وزرای فرهنگی توجیهی جز اهداف انتخاباتی ندارد.

وی اذعان داشت: با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی چرا تغییری در این وزرا ایجاد نمی‌شود؟ این موجب نگرانی ما است که دولتی راانتخاب کرده‌ایم که به جای رسیدگی به امور مردم فقط به فکر بقای خود است.

انتصابات آموزش و پرورش استان به دور از شایسته سالاری است
مدیر کانون صنفی فرهنگیان استان بیان کرد: عملکرد آموزش و پرورش استان مطلوب نیست چراکه بسیاری از نیروهای بازنشسته همچنان در سمت‌های خود حاضر هستند و از طرفی انتصابات فامیلی بوده و به دور از شایسته سالاری است.

پیشرویان افزود: ضعف مدیریت‌ها در نهادی که قرار است نسل آینده را تربیت کند عوارض ناگواری را به دنبال خواهد داشت؛ مدیریت یک دستگاه حساس و سرنوشت ساز برای کشور نباید به جای ادای تکلیف خود به مسائل جناحی و سیاسی بپردازد.

بازگشایی کانون صنفی فرهنگیان از اختیارات آموزش و پرورش نیست

پیشرویان یادآور شد: طی این سال‌ها فعالیت‌هایی که در کانون صنفی فرهنگیان صورت گرفته از مجرای قانونی واقعی نبوده بلکه یکسری حرکت‌های خودجوش فرهنگیان در قالب این کانون است که مجوز هم ندارند.

وی در ادامه گفت: مدتی قبل مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرده که اجازه بازگشایی کانون صنفی استان را داده است در حالی که چنین اختیاراتی را ندارد زیرا این کانون در حیطه وظایف آموزش و پرورش نیست بلکه مربوط به استانداری و ماده ۱۰ احزاب و منابع نظارتی است.

پیشرویان افزود: بنده از ساعت ۸۲ مسوولیت کانون صنفی فرهنگیان را بر عهده دارم اما در حال حاضر به صورت معلق مانده و فعالیتی ندارد.

وی توضیح داد: ما در سطح کشور یک شورای هماهنگی داریم که متشکل از نمایندگان استان بوده اما مدت‌ها است که انتخاب این شوراها به صورت نمایشی و بدون حضور استان‌های دیگر در تهران انجام می‌شود که مورد قبول نیست.

فعالیت‌های برخی تشکل‌ها به نام کانون صنفی فرهنگیان استان جعلی است
این فرهنگی عنوان کرد: متاسفانه این شورا در تهران و بدون هماهنگی استان‌های دیگر تشکیل و اعضای آن انتخاب می‌شود و همین شورا که اصول قانونی در آن رعایت نشده بیانیه صادر می‌کند که همکاران ما هم بدون آگاهی به آن تن می‌دهند.

وی در خصوص اهداف این کانون گفت: ارتقاء محتوای درسی، نظارت بر انتصاب‌های به جا و به دور از روابط فامیلی و پیگیری مطالبات امور معیشتی فرهنگیان از جمله اهداف کانون صنفی فرهنگیان است.

این عضو صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان تاکید کرد: کانون صنفی فرهنگیان استان قزوین هیچ شعبه‌ای ندارد و هر نوع تشکلی که با نام این کانون در حال حاضر فعالیت می‌کند جعلی است و از نهادهای قضایی درخواست رسیدگی داریم.
انتهای پیام/9003
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان