۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین متاسفانه قوانین ما کپی‌برداری شده و بومی هر منطقه نیست
کد خبر: ۲۱۶۴۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۹ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین:

متاسفانه قوانین ما کپی‌برداری شده و بومی هر منطقه نیست

شهردار قزوین عنوان کرد: متاسفانه اکثر قوانین مورد استفاده ما کپی برداری شده و بومی هر منطقه نیست و براساس تجربه ای که از مدیریت شهری داریم باید قوانین حقوق شهروندی بومی باشد تا بتوانیم خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

متاسفانه قوانین ما کپی‌برداری شده و بومی هر منطقه نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مسعود نصرتی شهردار قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته(شنبه ) در صحن شورا برگزار شد، اظهار کرد: شهر قزوین جزو اولین شهرهای کشور است که در برنامه‌های اجرایی آن سازمان‌ها و نهادها بایدیگر همکاری خوبی دارند.

وی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین در موضوع حقوق شهروندی و مدیریت شهری دغدغه های بسیاری دارد.

شهردار قزوین تصریح کرد: متاسفانه اکثر قوانین مورد استفاده ما کپی برداری شده و بومی هر منطقه نیست و براساس تجربه ای که از مدیریت شهری داریم باید قوانین حقوق شهروندی بومی باشد تا بتوانیم خدمات مطلوبی را ارائه دهیم.

نصرتی با بیان اینکه در موضوع حقوق شهروندی نمی‌توانیم از تجربیات و قوانین کشورهای دیگر استفاده کنیم، بیان کرد: هر کشور و هر شهری پیشینه و فرهنگ بومی خود را دارد و هر کاری که می‌خواهد انجام شود باید با توجه به پیشینه آن منطقه صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: حقوق شهروندی یک نگاه دو‌سویه و دو‌جانبه است، باید مسئولان از حقوق شهروندان مطلع بوده و مردم هم از مباحث مدیریت شهری اطلاع و آگاهی لازم را داشته باشند.

این مسئول با اشاره به کارگروه قزوین+20 توضیح داد: این کارگروه به مدت هشت سال فعالیت دارد و 70 نفر در این کارگروه به بررسی مسائل اجتماعی و شهری می‌پردازند.

شهردار قزوین با اشاره به اخذ عوارض شهری تشریح کرد: 40 هزار تومان عوارض از مردم شهر قزوین اخذ می‌شود درحالی که در کشور سرانه یک نفر، یک میلیون تومان است، این مطلب نشانگر ناهمخوانی هزینه‌ها و أخذ عوارض از مردم است.

نصرتی در ادامه با اشاره به زیرساخت های استان قزوین عنوان کرد: شهر قزوین پایلوت شکوفایی شهری است که 6 زیرساخت دارد و مهم‌ترین آن رعایت حقوق شهروندی در سطح شهر است.

وی تصریح کرد: برای آشنایی با حقوق شهروندی و همچنین در کلینیک های حقوق شهروندی می‌توان گردهمایی‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه شهری ملی و بین‌المللی برگزار کرد.

وی در ادامه افزود: شهر قزوین مقر مجمع جهانی شهرهای اسلامی انتخاب شده که با توجه به این موضوع می‌توان از تجربه‌های شهرهای جهان به وی‍ژه شهرهای اسلامی در رعایت و فرهنگ‌سازی حقوق شهروندی استفاده کرد.

نصرتی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین تصریح کرد: شهر قزوین ظرفیت‌های بسیاری دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان در نهادینه کردن فرهنگ حقوق شهروندی در این شهر به نتایج مطلوبی دست یافت.

شهردار قزوین در پایان خاطر نشان کرد: برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی همه مردم، مسئولین و مدیران شهری باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از بروز مشکلات پیشگیری کنیم و همچنین حقوق شهروندی را در سطح جامعه بسط و گسترش دهیم.
انتهای پیام/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان