۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اولین کلینیک حقوق شهروندی در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۱۶۴۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۹ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

با حضور معاون حقوق بشر وزارت دادگستری؛

اولین کلینیک حقوق شهروندی در قزوین افتتاح شد

نخستین کلینیک حقوق شهروندی در قزوین با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری افتتاح شد.

 اولین کلینیک حقوق شهروندی در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مراسم افتتاحیه نخستین کلینیک حقوق شهروندی در استان قزوین عصر روز گذشته(شنبه) با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری برگزار شد.
علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: حقوق شهروندی یک مقوله کمرنگ شده در جامعه امروزی است که باید بدان به شکل شایسته‌ای پرداخته شود.
وی افزود: حقوق شهروندی یک هدیه الهی است که غیرقابل انتقال، تقسیم کردن و بخشیدن به دیگری است و عناصر آن لازم و ملزوم یکدیگر هستند، جهانی بوده و منطقه‌ای و محلی نیست بلکه حق مسلم هر انسانی است که در جهان زندگی می‌کند بنابراین باید بیش از پیش بدان توجه داشت.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: زبان، رنگ، نژاد، منطقه و دین و مذهب در احقاق حقوق شهروندی نقشی ندارد بلکه به عنوان یک حقوق همه باید از آن بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه در سال 84 دولت وقت، موظف به اجرای حقوق شهروندی بوده است و در قانون اساسی نیز به رعایت آن تاکید شده است.
وارثی تصریح کرد: سازمان بهزیستی از سال 59 تا به امروز به عنوان یک کلینیک بزرگ حمایت از حقوق شهروندی، مشغول به فعالیت و ارائه خدمات است.

99 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قزوین هستند

وی ادامه داد: 99 هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند به عبارتی 8.25 درصد جمعیت استان، تحت پوشش فعالیت‌های حمایتی سازمان بهزیستی است که حیطه وظایفی سازمان برای جامعه هدف، از پیش از تولد تا پس از فوت را در برمی‌گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بهزیستی به دو گروه از مردم، افراد در معرض آسیب و اشخاصی‌که آسیب‌دیده اجتماعی هستند خدمات لازم را ارائه می‌کند.
وی اضافه کرد: معلولین، زنان سرپرست خانواده، ایتام، کودکان خیابانی و کسانیکه دارای خانواده مستحکمی نیستند و همچنین افرادیکه دچار بیماری اعتیاد هستند جزء جامعه هدف بهزیستی به شمار می‌آیند.
وارثی با اشاره به مجموعه اقدامات بهزیستی به جامعه هدف تصریح کرد: خدمات بهزیستی در حوزه حقوق شهروندی شامل ازدواج، تحصیل، اشتغال، مسکن، حمایت‌های بیمه‌ای، حمایت‌های مستمر و غیر مستمر، مشاوره و طرح‌های رسیدگی و حمایت گونه نظیر سی بی آر می‌باشد که با مراجعه به منازل افراد دارای معلول در روستاها، فرد معلول و خانواده وی علاوه بر ارتقاء سطح آگاهی از خدمات لازم نیز بهره‌مند می‌شوند.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در بخش‌های دیگری همچون خدمات پیشگیرانه در حوه فقر، اعتیاد، طلاق و معلولیت‌ها نیز فعالیت دارد و همچنین صدور مجوز یکی از فعالیت‌های جدی سازمان بهزیستی است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: امروز نیز با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با کلینیک‌های مددکاری و وزارت دادگستری منعقد شد امیدوایم نتایج ارزشمندی حاصل شود.
انتهای پیام/7003
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان