۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان نیازمند آبیاری تحت فشار است
کد خبر: ۲۱۶۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۸:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

۲۰ هزار هکتار از اراضی استان نیازمند آبیاری تحت فشار است

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر هیأت دولت به استان قزوین مصوب شد تا ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش آبیاری نوین و قطره‌ای قرار گیرد.

۲۰ هزار هکتار از اراضی استان نیازمند آبیاری تحت فشار است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(شنبه) در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین در بخش کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشور به شمار می‌آید.
وی افزود: با توجه به اینکه در گذشته‌ای نه چندان دور احساس می‌شد که دشت قزوین قدرت ارتزاق 300 میلیون نفر جمعیت را دارد از این رو این دشت به میزان 1400 کیلومتر کانال‌کشی شد تا بتوان از مزایای این بخش حداکثر استفاده را بُرد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نیز بخش کشاورزی یکی از ارکان رشد و توسعه استان است لذا وظیفه سنگینی بر دوش مسئولانی است که در این بخش فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در سفر هیأت دولت به استان قزوین مصوب شد تا 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش آبیاری نوین و قطره‌ای قرار گیرد.
محمدی عنوان کرد: در طول 30 سال گذشته تقریبا 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین تحت پوشش آبیاری تحت‌فشار بود و 5 هزار هکتار نیز در دولت کنونی انجام شده است.
وی در ادامه بیان کرد: 20 هزار هکتار دیگر از اراضی استان نیز باید در کمتر از دو سال آینده به این روش تحت پوشش قرار گیرد که البته استاندار قزوین تاکید دارند که این امر طی چند ماهی که تا پایان سال باقیست انجام شود که تحقق آن، نیازمند اقدام جهادی است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحقق این امر در واقع تکلیف سنگینی است که نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق سازمان جهاد کشاورزی و همکاری مردم است که در این صورت یکی از چالش‌های مهم استان در بخش کمبود آب و افت سطح آب‌های زیرزمینی فروکش خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تاخیری که در پرداخت مطالبات گندم‌کاران به وجود آمد موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای کشاورزان شد از این رو از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی که در این مراسم حضور دارند تقاضا داریم که نگاه معطوفی در زمینه مساعدت‌های فکری، مالی و معنوی نسبت به استان قزوین داشته باشند.
در ادامه مراسم، نیازعلی ابراهیمی‌پاک، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین با سه مشکل بزرگ مواجه است که بخش اول آن تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که متاسفانه استان قزوین در این بخش رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: متاسفانه استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی در استان، به تهدیدی جدی برای دشت قزوین تبدیل شده است که برای رفع این معضل باید بهره‌برداری بهینه از آب داشته باشیم.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: بهره‌وری موضوع مهم دیگری است که با افزایش آن می‌توان تولیدات کشاورزی استان تا 50 درصد افزایش داد به عبارتی دیگر میزان تولیدات استان قزوین در حال حاضر 5 میلیون تن است که این میزان را می‌توان تا 7.5 میلیون تن افزایش داد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان