۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چه کسی مانع پخش «شب‌نامه» در ۲ دانشگاه تهران شد؟
کد خبر: ۲۱۶۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۷:۶ ↗ لینک کوتاه

کارگردان مستند «شب‌نامه» فاش کرد؛

چه کسی مانع پخش «شب‌نامه» در ۲ دانشگاه تهران شد؟

کارگردان مستند «شب‌نامه» علت لغو این مستند، در دانشگاه‌های تهران و شریف را فاش کرد.

چه کسی مانع پخش «شب‌نامه» در ۲ دانشگاه تهران شد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سیدمهدی کرباسی کارگردان مستند «شب‌نامه» در واکنش به اکران نشدن این مستند در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: تیم اجرایی ساخت این مستند، حدود یک ماه قبل، پیگیر رونمایی مستند «شب‌نامه» در دانشگاه شریف بودند که با توجه به کش‌وقوسهای فراوان از سوی مسئولان این دانشگاه متوجه شدیم که مسئولان دانشگاه نمی‌توانند به جمع‌بندی نهایی درباره اکران مستند «شب‌نامه» در دانشگاه صنعتی شریف برسند.

وی همچنین در توضیحاتی بیشتری درباره علل اکران نشدن مستند«شب‌نامه» در دانشگاه صنعتی شریف، افزود: ما با روند اکران مستندها در دانشگاه‌ها آشنایی داریم، اما در جریان اکران این مستند از سوی مسئولان دانشگاه اطلاع دادند که باید روال دیگری برای آن طی شود، در صورتیکه روال کاری برای مستندهای دیگر این طور نبود. 

کارگردان مستند «شب‌نامه»، اضافه کرد: پس از لغو رونمایی این مستند در دانشگاه صنعتی شریف برای اکران آن در دانشگاه تهران اقداماتی انجام دادیم که پس ازاخد مجوز اولیه  از سوی بسیج دانشگاه تهران، بعد از مدتی اظهار کردند که باید برای اکران این مستند مجوز ساخت داشته باشید. 

کرباسی با اشاره به اکران‌ مستندهای متعدد در دانشگاه تهران، گفت: غالبا اکران مستندها در دانشگاه‌‌ها برای دانشجویان انجام می‌شود، اما با وجود طی مراحل عادی برای اکران مستند «شب‌نامه»، متوجه تغییر روند اکران این مستند در این دانشگاه نیز شدیم.  

وی با تأکید بر اینکه مجوزهای لازم برای اکران مستند«شب‌نامه» از سوی مسئولان دانشگاه تهران به بسیج این دانشگاه ارائه شده بود، افزود: مسئولان دانشگاه تهران بر خلاف روال عادی اکران مستندها، خواستار مجوز تولید برای اکران شدند که این مجوز را هم به آنها ارائه کردیم؛ پس از مدتی مسئولان دانشگاه تهران خواستار مجوز پخش شدند، اما به یک باره آن را تأیید نکردند و با اکران آن مخالفت کردند.

کارگردان مستند «شب‌نامه» خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشهایی که به ما ارسال شده، فشارهایی از خارج دانشگاه و از سوی دولتیها به مسئولان دانشگاه تهران وارد شده که در نهایت منجر به لغو اکران مستند «شب‌نامه» در این دانشگاه شده است.

کرباسی همچنین افزود:فردی با شناسه کاربری معتبر از سوی یکی از اعضای دولت، در فضای مجازی پیغام‌های تهدیدآمیزی مبنی بر اکران نشدن مستند «شب‌نامه» برای عوامل آن ارسال کرده است.

وی همچنین گفت که عوامل مستند «شب‌نامه» پیگیر صحت و سقم شناسه کاربری یکی از اعضای دولت که پیامهایی به عوامل این مستند ارسال کرده، هستند. 

مستند «شب‌نامه» قرار بود در سه‌شنبه 4 آبان در دانشکده فنی دانشگاه تهران اکران شود که با دستور مسئولان این دانشگاه لغو شد.

بنابراین گزارش، دانشجویان این دانشگاه نیز در اعتراض به لغو برنامه رونمایی از مستند «شب‌نامه» مقابل سالن شهید چمران دانشگاه تهران تجمع کردند.

نمایی از تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به لغو اکران «شب‌نامه»

 پیشتر و در پی لغو اکران مستند «شب‌نامه» در دانشگاه تهران، جمعی از دانشجویان دانشکده فنی این دانشگاه در اقدامی نمادین نسبت به لغو اکران این مستند در دانشگاه تهران واکنش نشان دادند.

گفتنی است، مستند «شب‌نامه» به نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی کرباسی و رضا صادقی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا جعفریان در مرکز مستند «سفیر فیلم» تولید شده و در آن ابعاد پروژه نفوذ توسط «سیامک نمازی» یک ضد انقلاب به تصویر کشیده شده است.

«نمازی» یکی از چهره‌های اصلی عناصر نفوذ در کشور معرفی شده و مدتی پیش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و توسط دستگاه قضایی محکومیت وی قطعی شده است.

«سیامک نمازی» که به همراه پدرش «باقر نمازی» بنابر اعلام جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران هر کدام به ده سال زندان محکوم شده‌‌اند به عنوان یکی از شاه‌مهره‌های جاسوسی و نفوذ در کشور شناخته می‌شوند.



انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان