۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شهر الشوره آزاد شد/ آزادسازی چند روستا در محور جنوبی موصل/ آغاز عملیات نیروهای عراقی در جنوب غرب شهر
کد خبر: ۲۱۶۴۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۱۶:۴۴ ↗ لینک کوتاه

آخرین خبر‎ها از موصل؛

شهر الشوره آزاد شد/ آزادسازی چند روستا در محور جنوبی موصل/ آغاز عملیات نیروهای عراقی در جنوب غرب شهر

فرماندهی عملیات مشترک عراق، اخبار منتشر شده را درباره توقف عملیات آزادسازی موصل تکذیب کرد.

شهر الشوره آزاد شد/ آزادسازی چند روستا در محور جنوبی موصل/ آغاز عملیات نیروهای عراقی در جنوب غرب شهر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، فرماندهی عملیات مشترک عراق روز جمعه اخبار منتشر شده را درباره توقف عملیات نظامی آزادسازی موصل از اشغال گروه تکفیری صهیونیستی داعش تکذیب کرد. 

سرتیپ «یحیی رسول،» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، به خبرگزاری رسمی کویت گفت: «عملیات نظامی آزاد سازی موصل متوقف نشده است و نیروهای عراقی در حال سازماندهی مجدد، استقرار و برداشتن موانع و تله‌های انفجاری هستند که گروه تروریستی داعش برجا گذاشته است. 

وی افزود نیروهای عراقی همچنین برای رسیدن همه یگان‌های نظامی و تجهیزات از همه محور‌ها به نقطه آغاز حمله به موصل هستند تا این حمله به طور همزمان صورت گیرد. 

اخبار لحظه به لحظه از عملیات آزادسازی موصل را در اینجا مشاهده کنید:

 فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد نیروهای عراقی توانایی بیرون راندن تروریسم در سوریه را در صورت درخواست رسمی از آنها، دارند.

فرمانده پلیس اتحادی عراق از آزادسازی مركز شهر الشوره در جنوب موصل خبر داد.

سرلشکر رائد جودت شاكر گفت : الشورة و حمام العلیل دو شهر جنوبی موصل هستند كه یك هفته گذشته در محاصره بودند و امروز همزمان با پوشش نظامی داوطلبان مردمی از جنوب و غرب موصل، پلیس اتحادی توانست وارد مركز الشوره شود و از چهار طرف تروریست های داعش را تحت تعقیب درآورد. الشوره در چهل كیلومتری جنوب موصل قرار دارد.

احمد الاسدی، سخنگوی بسیج مردمی عراق در نشست خبری در بغداد گفت: آزادسازی محور غربی شهر موصل باعث محاصره کامل این شهر می شود. هدف از عملیات در محور غربی موصل، قطع خطوط پشتیبانی داعش است. 
الاسدی افزود: در چند ساعت نخست عملیات در محور غربی موصل ده روستا آزاد شد.

مقامات عراقی روز شنبه گفتند نیروهای امنیتی حمله تروریست های داعش به شهر رمادی، مرکز استان انبار در غرب این کشور را خنثی کردند.

نیروهای عراقی با ورود به شهر الشوره، پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های این شهر برافراشتند.

نیروهای مسلح عراق از چهار محور وارد منطقه شوره در جنوب موصل شدند.

 ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد، نیروهای پلیس فدرال و لشکر سی و چهار ارتش دو روستای بوحمد و عین النصر را آزاد کردند و پرچم عراق را در این روستا‌ها بر افراشتند.

 ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد نیروهای بسیج مردمی مناطق عین‌البیضه، صجمه، سن‌الذبان و حمزه را آزاد و منطقه هرم در جنوب غربی موصل را محاصره کردند.  نیروهای عراقی پس از آزادسازی منطقه شوره به منطقه حمام العلیل خواهند رفت.

گروه‌های مقاومت و بسیج مردمی منطقه عین ناصر در جنوب غرب موصل را آزاد کردند.

فرمانده عملیات نیروهای واکنش سریع عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی به طور کامل بر منطقه شوره در جنوب موصل مسلط شدند.

ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام کرد، یگان‌هایی از لشکر نهم ارتش و نیروهای عملیات آزادسازی استان نینوا روستاهای حمیدیه، شروق، مخلط و جایف را در محور جنوب غربی عملیات آزاد کردند و پرچم عراق را در این روستا‌ها بر افراشتند.

 سپهبد عبدالوهاب ساعدی، فرماندهی عملیات آزادسازی موصل، اعلام کرد، عملیات آزاد سازی موصل ادامه دارد و در حال حاضر تلاش این است که مناطق آزاد شده، پاکسازی شود.

جعفر حسینی سخنگوی، گردان‌های حزب الله عراق، گفت: هدف از عملیات نیروهای بسیج مردمی و گردان‌های مقاومت در غرب موصل، کامل کردن محاصره این شهر است. ما از فرار اعضای داعش به سوریه جلوگیری خواهیم کرد. 

وی افزود: مسئولیت پوشش هوایی عملیات نیروهای بسیج مردمی در غرب موصل فقط بر عهده نیروی هوایی عراق است. تسریع در آغاز عملیات در محور غربی موصل برای پایان دادن سریع به این عملیات و گرفتن بهانه از ائتلاف آمریکایی برای متوسل شدن به شیوه ویران کردن گسترده موصل مانند رمادی است.

عملیات نیروهای بسیج مردمی عراق و گروه‌های مقاومت در محور جنوب غربی شهر موصل آغاز شد.


یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد هدف از عملیات نیروهای بسیج مردمی در محور غربی موصل، جلوگیری از فرار اعضای گروه داعش به سوریه است.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان